تجلیل ستاد بازسازی عتبات استان تهران از مدیر کل آموزش و پرورش تهران

خبرگزاری آریا-ستاد بازسازی عتبات استان تهران از مدیر کل آموزش و پرورش تهران تجلیل کرد.
سرپرست ستاد بازسازی استان تهران به همراه چند تن از مدیران این ستاد و معاون فرهنگی ستاد عتبات کشور با حضور در اداره کل آموزش و پرورش استان تهران ضمن ملاقات با آقای یزدی خواه مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران و چند تن از معاونین ایشان از تلاش ها و زحمات نامبرده و همکارانشان در فراهم نمودن زمینه مشارکت فرهنگیان و دانش آموزان تهرانی در جمع آوری کمک های نقدی جهت طرح توسعه حرم علوی تقدیر نمودند.
به گزارش آریا به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، در این دیدار مجید نخعی سرپرست ستاد بازسازی عتبات استان تهران ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت پروژه توسعه حرم علوی بنام صحن حضرت زهرا(س) از تلاش های جناب آقای یزدی خواه رئیس اداره و سرکار خانم بیگی مسئول مقطع ابتدایی تقدیر نموده و تلاش این عزیزان را ستودنی دانستند.
وی در ادامه با اعلام این مطلب که آنچه ما را در ادامه راه مصمم تر می سازد موج زدن عشق و ارادت مردم بویژه فرهنگیان و دانش آموزان برای ایفای نقش در بازسازی و توسعه حرم های مطهر اهل بیت علیهم السلام در کشور عراق است.
نخعی گفت: از آنجا که ما تاکنون بنایی بنام حضرت زهرا(س) در هیچیک از حرم های شریف اهل بیت علیهم السلام حتی در حرم مطهر امام رضا(ع) نداشته ایم؛ ساخت صحن حضرت زهرا(س) قطعا تأثیر بسیار زیادی را در رفع آلام از دل های بیقرار آن بانوی بی نشان خواهد داشت.
سپس آقای یزدی خواه ضمن ابراز خوشحالی از توفیقاتی که خداوند متعال به ایشان و همکارانشان داده عنوان نمود: همه ما خود را ملزم می دانیم که در مسیر نورانی خدمت به اهل بیت علیهم السلام قدم برداریم.
ایشان با ذکر این نکته که مبالغ جمع آوری شده توسط عزیزان فرهنگی و دانش آموزان کاملا اختیاری بوده به تعبیر تعدادی از آنان برگ سبزی است که تقدیم آستان حضرت زهرا(س) شده است.
وی خواستار تبلیغ، ترویج و اطلاع رسانی دقیق و لحظه به لحظه ستاد بازسازی از انجام پروژه های خود به عزیزان فرهنگی شد.
در خاتمه هدایای معنوی شامل تربت پاک اباعبدالله و لوح تقدیر تقدیم به آقایان یزدی خواه و خانم بیگی تقدیم و یک سند افتخار به اداره آموزش و پرورش اهداء گردید.
————————–

معاون بین الملل مرکز امور زنان اعلام کرد:
تبادل تجربیات و گسترش تعاملات در هفته دوستی زنان 
خبرگزاری آریا-دکتر سوسن صفاوردی تبادل تجربیات و گسترش تعاملات بین کشورهای همسایه را از جمله اهداف برگزاری هفته دوستی زنان است.
به گزارش خبرنگار اجتماعی آریا، دکتر سوسن صفاوردی معاون هماهنگی و همکاری‌های بین الملل مرکز امور زنان و خانواده پیش از ظهر امروز در نشستی خبری در خصوص برگزاری هفته دوستی زنان ایران و افغانستان ،هدف از برگزاری هفته دوستی زنان ایران و افغانستان را ایجاد ارتباط نزدیک و تبادل تجربیات و گسترش تعامل با کشورهای همسایه عنوان کرد و اظهار داشت: مامعتقدیم درعرصه فعالیت‌های بین المللی باید به یک انسجام برسیم تا این تعاملات به نحو گسترده‌ای تاثیرگذار باشد.
وی گفت: اولین هفته دوستی زنان ایران و افغانستان سال گذشته در کشور افغانستان برگزار شد و امسال نیز هفته دوستی زنان ایران و افغانستان از ششم تا ۱۲ خرداد برگزار می‌شود .
صفاوردی در ادامه اظهار داشت: این هفته دوستی که در ایران برگزار شده است، دومین هفته دوستی است که بین زنان دو کشور در دو سطح رسمی و غیر رسمی برگزار می‌شود و این پیرو تفاهم نامه‌ای است که با اداره کل زنان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و معاونت بین الملل مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در قالب فعالیت‌های بین المللی تعریف شده است.
صفاوردی افزود:در هفته دوستی زنان ایران و افغانستان تجربیات تبادل شده و فرهنگ‌های مشترک بین دو کشور پررنگ تر خواهد شد و در این تبادلات، مشخص می شود که مشترکات بین دو کشور بیش از تفاوت‌های آنهاست و می‌توان با آشنایی با این تفاوت‌ها به تبادل افکار بیشتری دست یافت.
وی افزود:با توجه به باوری که برای فعالیت‌های بین المللی وجود دارد که باید وحدت رویه در این برنامه‌ها ایجاد شود، تفاهم نامه‌هایی در هفته‌های دوستی در نظر گرفته شده است تا شروع همکاری بیشتری بین دو کشور باشد.
معاون هماهنگی و همکاری‌های بین الملل مرکز امور زنان و خانواده در ادامه این نشست با بیان اینکه هفته دوستی زنان ایران و افغانستان با افتتاح نمایشگاه دستاوردهای زنان دو کشور در مشهد کار رسمی خود را شروع کرده است اظهار داشت: این نمایشگاه تا ۱۲ خرداد ماه ادامه دارد.
معاون  بین الملل مرکز امور زنان در خصوص اینکه در این هفته هیات رسمی از افغانستان با همتایان خود نشست‌هایی برگزار کرده ‌اند، تصریح کرد: دستاوردهای وزارتخانه‌های ایران در حوزه زنان در این نشست‌ها به هیات زنان افغانستان عرضه می‌شود و در این راستا علاوه بر شناسایی نیازها، تجربه‌ها نیز در اختیار دوستان افغان قرار می‌گیرد.
در ادامه این نشست صدیقه حجازی مدیر کل امور زنان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی  با بیان اینکه سال گذشته هیاتی از زنان ایرانی متشکل از شعرا و هنرمندان برای برگزاری هفته دوستی به کشور افغانستان سفر کردند اظهار داشت:در هفته های دوستی میان زنان ایران و زنان کشورهای دیگر قرار است آخرین دستاوردهای بانوان جمهوری اسلامی در بخش های مختلف و در قالب نمایشگاه و برگزاری شب شعر به نمایش گذاشته شود.
وی در ادامه گفت: ۷۰ نمایندگی فرهنگی ایرانی در نقاط مختلف دنیا داریم که روابط فرهنگی تاثیر بسیار گسترده ای در ثبات و پایداری میان کشورها در این خصوص وجود دارد و در این راستا در زمینه برگزاری هفته های دوستی قرار است تا پایان امسال این برنامه در کشورهای تونس، پاکستان و جمهوری تاتارستان برگزار شود و این کشورها از جمله کشورهایی هستند که برای برگزاری هفته دوستی میان زنان ایرانی و بانوان آنها انتخاب شده اند.
مدیر کل امور زنان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اظهار داشت:در این هفته های دوستی علاوه بر انتقال تجربیات فرهنگی در راستای تحکیم روابط هنری ، توانمندی های زنان دو کشور نیز معرفی می شوند.
وی گفت: ملاقات با برخی از معاونین و مسئولین بلند پایه، بازدید از برخی مراکز اقتصادی، بهداشتی و آموزش و پرورش از جمله برنامه های هفته دوستی ایران با افغانستان است.
حجازی در پایان  انتخاب مشهد به عنوان برگزار کننده بخشی از برنامه های هفته دوستی را به این دلیل این که این شهر پایتخت معنوی ایران است و از سویی هموطنان افغانی نیز بیشتر در خراسان متمرکز هستند عنوان کرد و در خصوص ادامه برنامه های این هیأت در ایران گفت: هیأت افغانی بعد از سفر زیارتی به شهر قم، ضمن حضور در تهران نشست هایی را در موضوعات فرهنگی و تبیین سیاست های زنان بین دو کشور برگزار خواهند کرد.
 

 


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.