تجلیل معاون اول رییس جمهوری از جوانان توانیاب برتر

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا ، ‘ محمدرضا رحیمی ‘ روز دوشنبه در آیین اختتامیه جشنواره حضرت علی اکبر(ع) در بخش جوان با توانایهای خاص افزود : من امروز به نمایندگی از سوی همه دولتمردان در سراسر کشور برای ادای احترام به جامعه افراد معلول نخبه در این جشنواره حضور پیدا کرده ام.

وی گفت: در میان افراد معلول ، بزرگان و اشخاص برجسته ای هستند که توانایی هایی خاص خود را در این جشنواره به معرض نمایش گذاشته اند.

رحیمی با بیان اینکه بشر موجودی ازلی و ابدی است گفت: افرادی که دراین چرخه الهی دارای دست ، گوش و چشم سالم هستند هیچ گونه برتری بر افرادی که فاقد این اعضا هستند، ندارند.

رحیمی گفت: من امروز آمده ام تا از حضور این افراد معلول اما نخبه و توانمند عبرت بگیرم و دیگر افراد نیز باید با دیدن این انسان ها به حال خود ترحم کنند.

وی ادامه داد : متاسفانه تهمت ها ، ناسزاگویی و بد اندیشی ها باعث می شود تا انسانها در غفلت قرار گرفته و کمتر به فکر اشخاص معلول اما نخبه باشند.

رحیمی افزود : من امروز در جمع صمیمی این افراد آمده ام تا با یاد گرفتن درسهایی از زندگی آنان خداوند متعال را برای نعمت سلامتی که به ما عطا کرده سپاسگزاری کرده و خدمت گزاری شایسته برای آنان باشم.

وی گفت: برگزاری این گونه جشنواره ها در حقیقت نوعی عبرت و بازخوانی خصوصیت و ویژگی معلولانی است که با وجود این گونه نقص ها در اوج توانایی به سر می برند.

رحیمی با بیان اینکه آنان نباید نگران گذران روزهای معلولیت خود باشند، گفت: تمام معلولیت ها می گذرد اما آنچه ماندگار است لطف الهی است و انسان ها تحت هیچ شرایطی حتی در زمام معلولیت نباید از خداوند و شکر نعمت های او غافل شوند.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: چه بسا افرادی که دست های سالم دارند اما دست های ناپاکشان برای تعدی به بیت المال به کار می رود یا افرادی که چشم هایی سالم دارند اما نگاهشان به سمت موارد نادرست معطوف می شود.

رحیمی تاکید کرد: افراد سالم باید قدر خود را دانسته و در هر سمت و جایگاهی که هستند خدمتگزار جامعه معلولان باشند.

رحیمی درا ین آیین به ‘فاطمه صالحی’ معلول جسمی و حرکتی شدید که فاقد دست است و در رشته موسیقی فعالیت دارد ، یک سفر حج عمره بدون نوبت هدیه داد.

معاون اول رییس جمهوری همچنین از نمایشگاه آثار برگزیده که شامل خلاقیت های معلولان بود، دیدن کرد.

اجتمام**۹۱۳۴**۹۱۰۵** ۱۵۶۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۷۶۴۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.