تجهیز گلستان، زمینه رشد گردشگری

۰۲م آذر ،

مدیر مجموعه سوارکاری گنبد کاووس گفت: اگر مجموعه های گنبد بندر ترکمن و آق قلا به امکانات روز تجهیز شوند به قطب گردشگری کشور تبدیل خواهیم شد.

حکیم ایگدری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: هم اکنون در ۳ نقطه از استان گلستان یعنی مجموعه های سوارکاری گنبد، بندر ترکمن و آق قلا در طی سال رقابت های کورسی برگزار می‌کند.

اگر این مناطق به امکانات روز مجهز شوند به قطب گردشگری کشور تبدیل خواهند شد.

وی تصریح کرد: مدتی است که پیست سوارکاری گنبد در حال بهسازی و بازسازی است قرار بود اواخر آبان و اوایل آذر سال جاری این قسمت مجموعه افتتاح شود که به سبب بارندگی به یکی دو ماه دیگر موکول شد.

ایگدری در ادامه گفت: این پیست توسط شرکت تجهیز و توسعه بازسازی می‌شود و اعتبار آن از بودجه ۹۰ تعریف شده است که امیدوارم هرچه سریعتر این مجموعه بهسازی و در اختیار علاقه مندان است.

وی تأکید کرد: مسابقات کورسی پائیزه کشور در حدود یک ماه پیش در منطقه آق قلا آغاز شده است، تا کنون ۲ هفته از این رقابت ها برگزار شده است و هفته سوم نیز به سبب بارندگی کنسل شد و این هفته نیز به سبب تقارن با شبهای تاسوعا و عاشورا انجام نخواهد شد و از هفته آینده پیگیر این مسابقات هستیم.

ایگدری یاد آور شد: بعد از تکمیل پیست مجموعه سوارکاری گنبد ادامه مسابقات کورسی در این منطقه برگزار خواهد شد که به احتمال بسیاری از بهمن یا اسفند خواهد بود که بهار سال ۹۲ به پایان برسد.

وی اشاره کرد: در گلستان پتانسیل بسیار قوی در اسب و اسبداری است باید روی این مسئله بسیار کار شود.

ایگدری گفت:‌زمانی که مسابقات کورسی در گلستان انجام می‌شود اشتغال زایی می‌شود و نزدیک به ۱۰۰۰ نفر درآمد زایی دارد و در نتیجه هرچه این رقابت ها پر رونق باشد در آمد زایی نیز بسیار است.

وی عنوان کرد: مجموعه های سوارکاری جای مفرحی برای خانواده هاست که در آن به سوارکاری بپردازد.

ایگدری اضافه کرد: در صورت حل مشکل قرنطینه و مجهز نمودن مجموعه های سوارکاری می‌توان مسابقات بین المللی برگزار کرد و از این طریق ارز آوری به داخل کشور داشت.

وی خاطر نشان کرد: در دنیا به سوارکاری به صورت صنعت نگاه می‌کنند ما نیز باید همین موضوع را در نظر بگیریم و علاوه بر به روز کردن این ورزش، در جهت رشد و پیشرفت و توسعه آن در میان مردم گام برداریم و از این طریق به اقتصاد کشورمان کمک کنیم./مح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.