تخریب بی شرمانه مساجد بحرین از سوی آل خلیفه

چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت – ۰۲:۵۷:۳۵ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- شیخ محمد جواد الشهابی مسؤول کمیته دفاع از مساجد تخریب شده بحرین اعتراض شدید خود را نسبت به استمرار نقض امنیتی مساجد بدون هیچگونه مانع و شرم و حیا اعلام کرد. 
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل ازمرکز خبر حوزه، وی به عنوان نمونه به تعرض به حریم مسجد ابوطالب واقع در میدان(۱۹) اشاره کرد که در تاریخ یکشنبه ۲۲ جمادی الآخر مصادف با ۱۴ می ۲۰۱۲ برای بار دوم توسط نیروهای امنیتی تخریب شد.
شیخ الشهابی در توضیح این مطلب گفت: به نظر می­رسد که غریزه انتقام جویی نظام حاکم از زمان شروع جنبش اسلامی و پس از ویران کردن بیش از ۴۰ مسجد هنوز اشباع نشده است. این در حالی است که نظام هنوز به توصیه های کمیته حقیقت یاب که برای خودنمایی رسانه ای آن را به کار گرفته بودند عمل نکرده و وعده های خود را در مورد بازسازی مساجد ویران شده فراموش کرده است. آری این است نتیجه تلاش های شهروندان برای بازسازی حریم مساجد و تجدید بنای آنها درحالی که اگر این مساجد در سرزمین کفر بود به این مصیبت ها دچار نمی­شد.
مسؤول کمیته دفاع از مساجد تخریب شده با اظهار تعجب از سکوت جامعه بین الملل و سازمان های مربوط به ابنیه تاریخی در برابر تخریب برخی مساجد بحرین که قدمت بعضی از آنها به دویست سال می­رسد و همچنین نسبت به تغافل سازمان ها و جمعیت های اسلامی داخل و خارج بحرین در برابر نقض حریم ده ها مسجد در این کشور مسلمان اعتراض کرد و گفت: ما از اعتراض دست نمی­کشیم بلکه همچنان مدافع دفاع از تمام مساجد جهان هستیم که مورد بی احترامی قرار می­گیرند اما نه اینگونه که نسبت به تخریب یک مسجد اعتراض کرده و نسبت به تخریب مسجد دیگر بی تفاوت باشیم.
جمعی از اهالی میدان (۱۹) گفته اند که اخیرا تعداد زیادی از نیروهای امنیتی را دیده اند که به همراه جرثقیل و کامیون تمام دیوار کشی دور مسجد را که توسط مردم انجام گرفته بود به اضافه علامت های مشخص کننده مکان مسجد و زمین و حصار آن را از بین برده اند. این افراد همچنین تابلوهای مربوط به وزارت دادگستری و اوقاف را در مورد برنامه بازسازی این مسجد از بین برده اند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۱۶۱۴۵۷۳۵۳۲۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.