تخریب مسیر باب المغاربه به دست صهیونیست ها

جمعه ۶ مرداد – ۰۱:۵۷:۲۷ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – اشغالگران صهیونیست به طور آشکارا به تخریب مسیر باب المغاربه در مجاورت دیوار غربی مسجد الاقصی در قدس اشغال شده ، ادامه می دهند.
به گزارش خبرگزاری آریا ، سازمان الاقصی روز پنجشنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد : صهیونیست ها با استفاده از ابزار های سبک نظیر بیل و کلنگ به تخریب مسیر باب المغاربه ادامه می دهند.
براساس این گزارش ، پیش از این ،تخریب این جاده به طور مخفیانه و با ماشین های سنگین انجام می شد اما این روزها ، عملیات حفاری و تخریب آن در طول روز و آشکارا انجام می شود و صهیونیست ها با استفاده از ابراز های مختلف به تخریب این مسیر ادامه می دهند.
سازمان الاقصی معتقد است رژیم صهیونیستی با حفاری و خاکبرداری از زیر مسیر باب المغاربه و انتقال این خاک ها به مکانی نامعلوم ، می کوشد تا ورودی و گذرگاهی جدید را برای اتصال به شبکه تونل هایی که زیر مسیر باب المغاربه احداث شده اند ، ایجاد کند.
سازمان الاقصی با بیان این که چنین حفاری هایی در مسیر باب المغاربه ، جنایتی بزرگ ضد مسجدالاقصی و تکمیل طرح تخریب بخشی از این مسجد است ، اعلام کرد : این مسیر جز موقوفات اسلامی مسجد الاقصی و بخش مهم تاریخی که شامل آثار اسلامی قدیمی است.
مسیر باب المغاربه بخشی از محله المغاربه است که رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۶۷ آن را ویران کرد.
سازمان الاقصی با اشاره به این که رژیم صهیونیستی چند ماه قبل با توجه به مواضع جدی و صریح برخی کشورهای عربی،طرح تخریب مسیر باب المغاربه و ساخت پل نظامی جایگزین آن را متوقف کرده بود ، درحالی که اکنون به آهستگی و بدون استفاده از ابزارهای سنگین به این اقدام ادامه می دهد ، از کشورهای عربی و اسلامی و مسوولان فلسطینی خواست برای نجات آنچه که از این مسیر باقی مانده است ، اقدام کنند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۲۷۱۳۵۷۲۷۵۰۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.