تدبیر درد شدید معده در رمضان

 

تدبیر درد شدید معده در رمضان

یک کارشناس طب سنتی برای درد شدید معده در ماه رمضان، تدبیری را توصیه کرد.


به گزارش مممتاز نیوز، سید جواد علوی، اظهار داشت: افراد با عجله و ایستاده و در حال حرکت افطار نکنند و در این حالت شام نخورند.


به گفته وی هنگام افطار و سحری غذا را داغ نخورند، بگذارید کمی سرد شود. پیامبر اکرم (ص) می فرماید در غذای داغ برکت وجود ندارد. بعد از صرف افطاری و شام و سحری خواب را به تعویق بیاندازند.


این کارشناس طب سنتی افزود: هرگز بدون سحری روزه نگیرند و اگر خواب ماندند، در افطار بعدی با آب گرم و خرما افطار را باز کنند و در خوردن غذای شام بعد از باز کردن افطار، عجله نکنند.

بهترین درمان درد شدید معده در ماه رمضان

علوی ادامه داد: استحمام در طول روز برای روزه داران ضعف می‌آورد و شب‌ها تا سحر بلامانع و مفید است؛ بهتر است برای شستشوی بدن از آبزن حمام استفاده کنند و کسانی که از ضعف حافظه رنج می برند همراه با سحری ۲۱ عدد مویز سیاه بدون هسته یا هسته در آورده میل کنند.
وی گفت: حجامت، زالو و فصد در ماه مبارک رمضان در طول روز ممنوع است و بعد از افطار با فاصلۀ اندک اغلب مضر و منجر به ضعف و بی حالی می‌شود. چنانچه افرادی دارای بدنی قوی و خون ساز هستند دو ساعت بعد از شام اشکالی ندارد؛ افراد عادی بهتر است خون گیری نکنند.
این کارشناس طب سنتی بیان داشت: چنانچه روزه دار در ماه مبارک رمضان دچار درد شدید معده بشود و این درد در معده و اطراف ناف احساس شود، باید در فاصلۀ افطار تا سحر یک قاشق غذاخوری شِوید خشک آسیاب شده را با ۲ لیوان آب روی شعله ملایم بجوشانند تا یک لیوان بماند صاف کنند و با عسل خوب شیرین کرده بخورند تا دل درد سریعاً ساکت شود.

— .

HyperClubz
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.