ترس هسته ای سراغ مردم سوئیس رفت

۴ م دیماه ،

تثبیت هسته راکتور و رفع شکاف های موجود و تامین آب خنک مورد نیاز این نیروگاه از جمله مهمترین درخواست های بازرسان هسته ای است.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، سازمان بازرسی امنیت هسته ای فدرال سوئیس خواستار تسریع در مقاوم سازی و احیاء نیروگاه اتمی «مولِبرگ» در برن سوئیس شد. بازرسان ضمن اخطار دادن به گروه شرکت های انرژی برن بعنوان بهره بردار این نیروگاه اعلام کردند که چنانچه دغدغه های امنیتی، تعمیر و بروز رسانی تجهیزات این نیروگاه اتمی برطرف نشود، مجبور خواهند شد بعد از سال ۲۰۱۷ میلادی، دستور خاموش و غیرفعال شدن این نیروگاه را صادر کنند.

بازرسان در مجموع ۱۰ درخواست برای بهره برداری طولانی تر از نیروگاه اتمی «مولِبرگ» مطرح کرده اند که تثبیت هسته رئاکتور و رفع شکاف های موجود و تامین آب خنک مورد نیاز این نیروگاه از جمله مهمترین درخواست ها است.

نیروگاه «مولِبرگ» دومین نیروگاه قدیمی اتمی در سوئیس است که برای بازده زمانی ۴۰ ساله طراحی و ساخته شده و گروه شرکت های انرژی برن، میزان سرمایه گذاری احیاء و بروز رسانی این تاسیسات اتمی را ۱۷۰ میلیون فرانک سوئیس اعلام کرده است.

پس از اتفاقی که سونامی بر سر راکتور هسته ای فوکوشیما ژاپن آورد، مردم بسیاری از کشورها خواستار افزایش سطح ایمنی نیروگاههای اتمی شده اند و اکنون مردم سوئیس نیز با نگرانی خبرها مربوط به این نیروگاه را دنبال می کنند.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.