ترفندهایی برای فرار از چین و چروک

۰۱م اسفند ،

پوست انسان بسیار حساس است و اولین بخشی است که در ارتباط با دیگران دیده می گردد از همین رو باید به دقت مواظب آن باشیم و از چروک شدن آن ها جلوگیری کنیم.

به گزارش گروه خواندنی هایممتازنیوز، دیدن فردی با پوست های چروکیده در نگاه اول بسیار حال انسان را دگرگون می کند اما نکته ای که در برخورد با این اشخاص باید به ان برسیم این است که چه کاری باید انجام دهیم تا پوستمان به سرنوشت آن ها دچار نشود و تا حد امکان پوستی جوان و شاداب داشته باشیم.

** اولین نکته ای که با آن روبرو میباشید برخورد با آفتاب است. بزرگترین دشمن پوست شما و مهمترین سبب به وجود آمدن تمامی چین و چروک هایی که بر روی پوست شما ایجاد می گردد نور خورشید است. خورشید اب روی پوست را تبخیر می کند و سبب جمع شدن و چروک شدن پوست می گردد. استفاده از مقدار کمی ضد آفتاب می تواند در مقابل این دشمن بزرگ قد راست کند و به راحتی آن را نابود سازد.

** خوابیدن به اندازه کافی دومین نکته است که باید به آن دقت داشته باشید. به مقدار میزانی که کمتر می خوابید بدن شما نیز بیشتر هورمون کورتیسول تولید می کند. این هورمون اینگونه است که سبب از بین رفتن سلول های روی پوست می گردد. در صورتی که اگر بخوابید نه این هورمون تولید می گردد و هم اینکه پوست شما می تواند ساعتی را استراحت کند.

** داشتن یک رژیم غذایی درست نیز نکته دیگری است که باید به آن دقت داشته باشید. استفاده از غذاهای طبیعی که می تواند میزان کلوژن خون شما را بالا ببرد بسیار مفید است. همچنین تا آنجا که امکان دارد باید از غذاهای شیرین و قندی دوری کنید که بدترین خوراکی ها برای بدن و همچنین پوست می باشند.

** خودتان را با میوه های آنتی اکسیدانی بیمه کنید. استفاده از مواد غذایی که میزان بسیاری آنتی اکسیدان و ویتامین های مختلفی از جمله A و E و C می باشند میتواند پوست شما را تا پیری کاملا تضمین شده صاف نگه دارند. همچنین دقت داشته باشید که درمیان نوشیدنی ها آب و چای برای پوست بسیار مفید می باشند.

** عادت های بد خودتان را ترک کنید. بزرگترین عادت بدی که می تواند یک فرد داشته باشد کشیدن سیگار آن هم به تعداد بسیار در طول روز است. سیگار موادی دارد که تمامی سلول های پوستی و آب پوست را از بین می برد. این ماده مخدر همچنین سرعت چروک شدن پوست را افزایش می دهد و البته کسانی که با سیگار کشیدن پوست خود را خراب کنند راه برگشتی نخواهند داشت.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.