ترک اردو در اعتراض به رفتار تبعیض آمیز خطیب و خادم / فرنگی کاران به مسابقات جهانی مجارستان نمی‌روند

فروردین ۱۴۰۳

ورزش > کشتی – ملی پوشان کشتی فرنگی به حالت اعتراض اردوی تیم ملی را ترک کردند.

مهدی شیروانی : ظهر امروز اردونشینان تیم ملی کشتی فرنگی در اعتراض به تبعیض میان تیم‌های آزاد و فرنگی با ترک خانه کشتی تهران ، تصمیم گرفتند که از سفر به بوداپست و شرکت در مسابقات جهانی ۲۰۲۴ اجتناب کنند . از روزی که فرنگی کاران از رفتار غیر صادقانه سرپرست ، نایب رئیس و دبیر فدراسیون ، همچنین مدیر حوزه فنی تیم‌های ملی با خبر شدند ، اعتراضاتی به این رفتارها داشتند که این موضوع را در حضور صالحی امیری وزیر ورزش ، خادم ، خطیب ، رنگرز و توپچی هم مجددا مطرح کردند تا هم مشکل خود را حل کرده و هم به ادامه تبعیض بین کشتی آزاد و فرنگی خاتمه دهند .

وزیر ورزش که اولین حضورش در مجامع ورزشی را به دیدار با کشتی گیران و حضور در اردوی تیم ملی اختصاص داده بود وقتی از نزدیک با مشکلات کشتی آشنا شد ، تلاش برای برطرف ساختن این معضلات را وعده داد . انتظار می رفت تلاش وزیر ورزش نتیجه بخشیده و حاشیه هایی که چند روز پایانی اردوی تیمهای ملی را تحت تاثیر قرار داده بود ، خاتمه یابد . اما گویا رفتار غیرصادقانه مسئولان فدراسیون کشتی کارد را به استخوان فرنگی کاران رسانده و این عملکرد سوال برانگیز شرایط را به گونه ای رقم زد که در نهایت ظهر دیروز ( شنبه ) ملی پوشان کشتی فرنگی به صورت دسته جمعی تصمیم به ترک اردوی تیم ملی گرفتند ! فرنگی کاران که طی مدت حضور در اردوهای آماده سازی ، تمام مشکلات را به جان خریده و برای کسب افتخار از مسابقات جهانی مجارستان ، کمبودها و تبعیض ها را نادیده می گرفتند ، ظهر دیروز به این نتیجه رسیدند که خطیب ، خادم ، رنگرز و توپچی نه تنها به فکر آنها نیستند ، بلکه حتی دستور وزیر ورزش را نیزنادیده گرفته و تمام حرفهایی که می زنند یا وعده هایی که می دهند واقعی نبوده و نمی خواهند گرهی از مشکلات فرنگی کاران باز کنند !
بعد از اینکه وزیر ورزش در دیدارش از اردوی تیمهای ملی به فدراسیون کشتی دستور داد شرایط را برای پرداخت مبلغ مورد نظر فرنگی کاران ، همچون مبلغ پرداختی به آزادکاران را فراهم کنند ، انتظار می رفت حاشیه های آزار دهنده چند روز اخیر خاتمه یافته و در آستانه اعزام تیم ملی کشتی فرنگی به رقابتهای جهانی ، همه چیز به خیر و خوشی تمام شود . اما تلاش رسول خادم برای برطرف ساختن مشکلات تیم ملی کشتی آزاد و بی توجهی به مشکلات فرنگی کاران ( به رغم اینکه مسئولیت امور فنی فدراسیون کشتی و مدیریت تیمهای ملی هر دو رشته آزاد و فرنگی را برعهده دارد ) که با حمایت همه جانبه و چشم بسته حجت اله خطیب سرپرست فدراسیون کشتی از رسول خادم همراه شد ، آتش اختلافات و اعتراضات را شعله ورتر از قبل ساخته و کار را به جایی رساند که ملی پوشان را وادار به ترک اردوی تیم ملی کرد .
تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان کشورمان باید بامداد سه شنبه تهران را به مقصد بوداپست ترک کند ولی رفتار خطیب و همکارانش شرایطی را به این تیم تحمیل کرده که روز قبل منجر به ترک خانه کشتی تهران توسط اردونشینان شد . در حالیکه کمیته ملی المپیک تامین هزینه بلیت سفر کشتی گیران به رقابتهای جهانی را تقبل کرده ، وزارت ورزش برطرف ساختن مشکلات تیمهای ملی و فدراسیون را دردستورکار قرار داده و به نقل از ملی پوشان دوران هفت سال قحطی کشتی تمام شده بود ، دوباره ضعف مدیریت در ورزش اول ، همه رشته ها را پنبه کرد تا شیرازه کار از دست فدراسیون کشتی خارج شده و اتفاقات محیر العقولی که این فدراسیون به کشتی کشور تحمیل کرده ، با اعتصاب و ترک اردوی فرنگی کاران تکمیل شود ! حالا فقط با ورود وزیر ورزش به موضوع اختلاف فرنگی کاران با خطیب ، خادم ، رنگرز و توپچی می توان انتظار داشت که مسافران بوداپست دوباره به خانه کشتی بازگشته و رفتار غیرصادقانه مسئولان فدراسیون را نادیده گرفته و در این چند روز فقط با صالحی امیری طرف باشند و هیچ کاری به خطیب و همکارانش و رفتار و وعده هایشان نداشته باشند.

۲۵۱ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.