تسهیلات تازه شهرداری برای بافت فرسوده

۱۷م آذر ،

کد خبر: ۵۴۲۳ تاریخ انتشار یافتن: پنج شنبه ۱۶ آذر۸:۰۱ عصر ذخیره ارسال به دوست نسخه چاپی

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از امکان اجرای مراحل اولیه ساخت‌وساز در بافت‌های فرسوده، همزمان با طی فرایند اداری صدور پروانه خبر داد.

به گزارش نوساز، علیرضا جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار «شهری»‌ خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اعلام کرد: با در نظر گرفتن ملاحظات قانونی و تعهدات مهندسی، ساکنان بافت‌های فرسوده می‌توانند از مجوز آغاز عملیات فعالیت نوسازی در سه مرحله تجهیز کارگاه، تخریب و گودبرداری، همزمان با فرایند صدور پروانه برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه برای برخورداری از این امکان باید مجوزهای لازم از معاونت شهرسازی منطقه اخذ شود، تاکید کرد: به این منظور مهندس ناظر باید تعهداتی را بر عهده بگیرد و کل پروژه نیز توسط مالک بیمه شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران خاطرنشان کرد: این تسهیلات برای تسریع در امر نوسازی بافت‌های فرسوده تاکنون در بعضی مناطق ارائه شده است و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به معاونت شهرسازی منطقه خود، از آن برخوردار شوند.

جعفری اظهار کرد که به صورت منطقی، طی فرایند صدور پروانه حداکثر سه ماه به طول می‌انجامد و افزود: با استفاده از مجوز آغاز عملیات فعالیت نوسازی همزمان با فرایند صدور پروانه، عملیات ساخت‌وساز تا پایان مرحله گودبرداری می‌تواند در طول ایامی که فرایند اداری اخذ پروانه طی می‌شود، انجام شود.

منبع: ایسنا


برچسب هابرچسب ها: بافت فرسوده، نوسازی، مدیریت بحران، حذف عوارض صدور پروانه ، تخفیف ، وام



آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.