تشریح فعالیت های زیست محیطی صنعت نفت برای مبارزه با پدیده ریزگردها

پنجشنبه ۱ تیر – ۰۱:۱۱:۳۱ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- رئیس اچ اس یی و پدافند غیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با تشریح فعالیت های زیست محیطی صنعت نفت برای مبارزه با پدیده ریزگردها گفت: هم اکنون فرآیند خاصی برای مقابله و مهار پدیده گرد و غبار در حجم بسیار وسیع و غلظت بالا در جهان وجود ندارد.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، ناصر حمیداوی  افزود: این پدیده که چند سال است در فصل های مختلف سال جنوب غرب و غرب کشور ما را تحت تاثیر قرار می دهد، فرامنطقه ای است.
وی اظهار کرد: کانون گرد و غبار در چند کشور آفریقایی و آسیایی است و برای مهار آن باید در سطح بین المللی چاره اندیشی شود.
حمیداوی گفت: این پدیده پیامدهای زیست محیطی فراوانی در بر دارد که برای کاهش آنها راهکارهایی بسیار پرهزینه و آثار آن مقطعی است، از جمله آنها شن ریزی، درختکاری گسترده، مالچ پاشی و استفاده از شیره نیشکر است.
رئیس اچ اس یی و پدافند غیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به سختی کار حفاری افزود: کار در صنعت حفاری به روند معمول سخت و شکننده و این پدیده بر سختی آن افزوده است.
وی درباره اقدام های این مدیریت برای کاهش عوارض پدیده گرد و غبار توضیح داد: در گام نخست به کارکنان توصیه شده است از ماسک هایی که در اختیار آنان قرار می گیرد، استفاده کنند.
حمیداوی گفت: در گام بعدی بر اساس دستورعمل وزارت نفت در اطراف دستگاه ها و تجهیزات حفاری اقدام به کاشت درخت می شود که این کار در جاهایی که مدت زمان استقرار اردوگاه طولانی باشد، مناسب بوده است.
رئیس اچ اس یی و پدافند غیرعامل شرکت ملی حفاری ایران درباره کاشت درخت در اطراف اردوگاه (کمپ) شرکت ملی حفاری در جزیره کیش افزود: با گذشت یک سال و نیم از حضور این شرکت در جزیره کیش ارتفاع درختان غرس شده پیرامون کمپ به ۱٫۵ تا ۲ متر رسیده و محوطه را پوشش کامل داده است.
وی اضافه کرد: اطراف استقرار دستگاه های حفاری نیز در این چارچوب درختکاری می شود اما با توجه به مدت زمان محدود حفاری ۶ تا یک سال این کار تاثیری آنچنانی دارد و پس از ترخیص دکل نیز درختان غرس شده به علت نبود آبیاری از بین می رود.
حمیداوی تنها راه کاهش این پدیده را مهار کانون های پوشش آن در کشورهای مختلف از جمله عربستان و عراق خواند.
بیش از ۴۰ دستگاه حفاری شرکت ملی حفاری ایران هم اکنون در میدان های نفتی جنوب غرب کشور از جمله حوزه عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، آزادگان شمالی و جنوبی، یادآوران و یاران مستقر و در حال حفاری هستند.
 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۲۱۱۳۱۱۳۱۸۴۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.