تشریح اقدامات آماده سازی پهنه غربی حرم مطهر امام خمینی (ره)

۲۸اردیبهشت،

شهردارمنطقه ۱۸از آماده سازی پهنه غربی حرم مطهر توسط این منطقه به منظور افزایش رفاه حال و میزبانی شایسته از زائران بنیان گذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از شهرداری منطقه ۱۸، مهندس محمدصارمی زاده در حاشیه بازدید از پهنه غربی حرم حضرت امام (ره) که جهت آماده سازی در اختیار شهرداری منطقه ۱۸ قرار گرفته ، ضمن تشریح مجموعه اقدامات پیش بینی شده و در دست اجرا این منطقه برای میزبانی شایسته از شرکت کنندگان در مراسم بیست و چهارمین سالگرد رحلت جانگذار بنیانگذار کبیر انقلاب گفت : درپهنه غربی حرم مطهرکه طبق سنوات قبل کارآماده سازی آن  به این منطقه محول شده ، حوزه معاونت امور شهری وفضای سبزبیشترین حجم اقدامات رابه خوداختصاص داده وتازمان برگزاری این مراسم اقداماتی نظیرجمع آوری خاک ونخاله،رفت وروب،علف کشی، تسطیح وبازپیرائی فضای سبز،شستشو،رنگ آمیزی انواع المان های شهری ، استقرار سرویس های بهداشتی پرتابلی ، ساماندهی بیلبورد و تابلوهای تبلیغاتی را همراه با به کارگیری ادوات و ماشین آلات سبک و سنگین و نیروهای کارگری به انجام خواهد رساند. 
وی همچنین در رابطه با اقدامات پیش بینی شده از سوی حوزه معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری منطقه ۱۸ برای این مراسم اظهار داشت :نصب وجانمائی انواع علائم ترافیکی،نیوجرسیهائی در ابعاد کوچک ، بزرگ و انجام خط کشی سرد از این جمله اقدامات می باشند.
به گفته وی ، مرمت و بهسازی روکش آسفالت،جداول،نصب وجانمائی دریچه های فلزی،سنگدال وسرویس های بهداشتی پرتابلی اقدامات پیش بینی شده این منطقه درحوزه معاونت فنی و عمرانی به شمار می رود. 
مهندس صارمی زاده همچنین به برنامه های حوزه معاونت اجتماعی وفرهنگی اشاره داشت وتصریح کرد: فعالیت این حوزه به این مناسبت دردوبخش انجام خواهدگرفت که بخشی ازآنها پیش ازمراسم و بخشی دیگرنیز زمان برگزاری مراسم به اجرا درخواهند آمد.
 
شهردارمنطقه ۱۸افزود:سیاه پوش کردن اماکن فرهنگی،ورزشی،برگزاری مراسمهای عزاداری،سخنرانی، مسابقات فرهنگی، برگزاری نمایشگاه های عکس باموضوع ابعاد شخصیتی امام راحل درمراکز فرهنگی،اعزام خانواده های معظم شهدا،شورایاران به حرم مطهر،میزبانی اززائرین اعزامی از استان کرمان بامشارکت ناحیه مقاومت بسیج مسلم ابن عقیل(ع)درآستانه مراسم واستقرارایستگاه فرهنگی همراه بااجرای برنامه های متنوع درروزمراسم مجموعه فعالیتهای حوزه معاونت اجتماعی و فرهنگی را تشکیل می دهند. 
وی همچنین ازاداره روابط عمومی وحوزه مقاومت بسیج فجرشهرداری منطقه به عنوان دیگردوائر مشارکت کننده در امر برگزاری مراسم بیست وچهارمین سالگردارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) نام برد که اقدامات قابل توجهی را به اجرا در خواهند آورد. 
صارمی زاده دربخش دیگری ازسخنان خویش با اشاره به محبوبیت حضرت امام (ره)در قلوب اقشار مختلف مردم و اعتقاد راسخ به آرمانهای والای آن امام گفت :سادگی، صداقت و تدین ایشان به اسلام از جمله ویژگیهای بارز امام (ره) بود که همواره سبب جذب و همراهی آحاد ملت ایران گردید . 
وی ادامه داد : وظیفه هر یک از ماست که شرایطی را ایجاد کنیم تا شرایط حضور زائران به بهترین شکل و نحو ممکن فراهم گردد که بحمد ا… با ارائه خدمات بهینه در پهنه غرب مرقد امام (ره)در بخش های مختلف عمرانی ، اجتماعی ، ترافیکی ، خدماتی و … این شرایط فراهم می گردد./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.