تشکیل کارگروه داده‌های بزرگ

جام جم آنلاین: اتحادیه امنیت Cloud که سازمانی غیرانتفاعی با هدف تامین امنیت رایانش ابری و بهترین روش‌های پیاده‌سازی آن است، اعلام کرده گروه کاری Big Data را با همکاری Fujitsu، eBay و Verizon تشکیل داده است.

این گروه برای شفاف‌سازی بهترین عملکردهای ممکن و حفظ حریم خصوصی در داده‌های بزرگ فعالیت خواهد کرد.

مسوولیت این گروه را «سریرنگا راجان» از «فوجیتسو» به عهده خواهد داشت و «نیل ساندرسان» از «eBay» و «ویلکو فان گینکل» از «ورایزن» به ‌عنوان معاونان او فعالیت خواهند کرد.

ماموریت این کارگروه کمک به صنایع و دولت‌ها در پیاده‌سازی بهترین روش‌های رایانش ابری، حفظ استانداردها و سرعت‌دهی به استفاده از این سیستم خواهد بود. این گروه همچنین تحقیقات و راهنمایی‌هایی را با شش موضوع مختلف از جمله رمزنگاری، زیرساخت ابری، تحلیل داده‌ای بسترهای امنیتی، سیاست و حکومت و حریم خصوصی ارائه خواهد کرد.

سریرنگان راجان در بیانیه‌ای اعلام کرد هر روز بیش از ۲٫۵ کوینتیلیون بایت داده تولید و به ‌همین میزان بر دغدغه‌های امنیتی افزوده می‌شود. با همکاری با جوامع بین‌المللی و محققان ارشد، این کارگروه به کمک صنعت خواهد آمد تا به این چالش‌ها غلبه کرده و همچنین فرصت‌های جدیدی برای نظارت و تشخیص تهدیدهای امنیتی در حوزه‌های مختلف خلق کند.

برنامه کوتاه‌مدت این گروه، خلق بستری آزمایشی با داده‌های تست از صنایع مختلف است. این بستر آزمایشی در زمینه‌های تجارت الکترونیک و بهداشت خواهد بود و بخش عمده تحقیقات این گروه را تشکیل خواهد داد.

«یاسونوری کیمورا» رییس و مدیر عامل فوجیتسو نیز در بیانیه‌ای گفت: فوجیتسو امیدوار است همکاری‌اش با این گروه به استانداردهای بهتری برای امنیت داده‌های بزرگ و حریم خصوصی منجر شود. ما از شرکت‌های بزرگ سراسر دنیا دعوت می‌کنیم تا در مواجهه با چالش‌های داده‌های بزرگ به ما بپیوندند.(جام جم – ضمیمه کلیک)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.