تشکیل دبیرخانه دائمی برای حضور در نمایشگاه‌های خارج از کشور

سرپرست معاونت امورفرهنگی ارشاد:

علی اسماعیلی که در جلسه شورای مدیران معاونت امورفرهنگی سخن می‌گفت با تأکید برداشتن برنامه و بهره‌برداری از فرصت‌های موجود، از تشکیل دبیرخانه ضروری دائمی برای حضور در نمایشگاه‌های کتاب خارج از کشور خبرداد.

به گزارش هنرآنلاین، سرپرست معاونت امورفرهنگی ارشاد، هدف از تشکیل این دبیرخانه را برنامه‌ریزی درست، حضور افراد کارآمد و متخصص، بهره‌برداری از فرصت‌ها، آنالیز کردن نمایشگاه‌های بین‌المللی از حیث جایگاه و اعتبار، تحلیل ظرفیت‌های موجود نمایشگاهی، نحوه‌ی بهره‌برداری ایران از این نمایشگاه‌ها، حضور یکپارچه و هدفمند، برقراری ارتباط و تعاملی دوسویه با ناشران بین‌المللی و خارجی و در نهایت داشتن دستاوردهایی ارزشمند برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: قطعاً تشکیل دبیرخانه دائمی می‌تواند نسبت به حضوری یکپارچه و مقتدرانه در نمایشگاه‌های کتاب خارج از کشور و ایجاد تعاملات کاری حوزه نشر مؤثر واقع شود.

اسماعیلی هدف از شرکت در نمایشگاه‌های خارج از مرز ایران را نشان دادن توان کشورمان در عرصه نشر دانست و گفت: ایران ظرفیت بالایی در حوزه نشر دارد و نمایشگاه‌های بین‌المللی محل عرضه اندیشه است و ما باید با برنامه‌ریزی مناسب و هدفمند نسبت به عرضه اندیشه ناب اسلامی به جهانیان اقدام کنیم.

وی جهان را تشنه معارف اسلامی دانست و خاطر نشان کرد بهترین فرصت برای نشان دادن دیدگاه‌های دین مبین اسلام حضور جدی در نمایشگاه‌های فرهنگی خارج از کشور است.

سرپرست معاونت امور فرهنگی تقویت بخش خصوصی و بدنه نشر را برای حضور در نمایشگاه‌های کتاب در خارج از مرزهای ایران را یکی از برنامه‌های معاونت متبوعش در حوزه بین‌الملل عنوان کرد و گفت: دبیرخانه دائمی با همین هدف و برنامه‌ریزی بلند مدت برای حضور مقتدرانه تشکیل خواهد شد.

اسماعیلی در پایان گفت: جلسه ارزیابی وضعیت حضور ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت با حضور مدیران معاونت و کارشناسان حوزه نشر به زودی برگزار خواهد شد.
 


آخرین اخبار
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.