تشکیل اتحادیه بانکی اروپا تا ابتدای ۲۰۲۲

فرانسه و ایتالیا خواستار شدند؛ تشکیل اتحادیه بانکی اروپا تا ابتدای 2013

بینا- فرانسه و ایتالیا به نمایندگی از پنج کشور عضو یورو خواستار تشکیل اتحادیه بانکی اروپا تا ژانویه ۲۰۲۲ میلادی شدند.

به گزارش بینا به نقل از رویترز ، رهبران فرانسه، ایتالیا، مالت، اسپانیا و پرتغال در نشست روز جمعه خود در مالت خواستار تشکیل هر چه سریعتر اتحادیه بانکی اروپا تا پایان سال ۲۰۱۲ میلادی و آغاز به کار این اتحادیه از ژانویه ۲۰۲۲ میلادی شدند .

نشست پنج کشور اروپایی مذکور با کشورهای شمال آفریقا در چارچوب گروه ۵+۵ شامل کشورهای حوزه دریای مدیترانه در کشور مالت برگزار شده است . بر اساس این گزارش رهبران اروپایی در بیانیه مشترکی اعلام کردند نشست آتی شورای اروپا که قرار است ۱۸ و ۱۹ اکتبر برگزار شود باید مسیر لازم برای تشکیل اتحادیه بانکی اروپا را هموار سازد و فعالیت اتحادیه بانکی اروپا از ابتدای سال ۲۰۲۲ میلادی رسما آغاز شود .

رهبران اروپایی در نشست قبلی خود با کلیات طرح تشکیل اتحادیه بانکی اروپا موافقت کرده اند ولی هنوز بر سر جزییات تشکیل آن اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد . در حالی که فرانسه خواستار تشکیل هر چه سریعتر اتحادیه بانکی اروپا و نظارت آن بر فعالیت کلیه بانکها و موسسات مالی اروپایی است آلمان به شدت با این مساله مخالفت می کند .
فرانسیس اولاند رییس جمهور فرانسه تاکید کرد تشکیل اتحادیه بانکی اروپا باید مهمترین اولویت رهبران اروپایی در نشست اکتبر باشد . با تشکیل اتحادیه بانکی اروپا ما می توانیم آمادگی خود را برای مقابله با مشکلات و چالشهای سیستم بانکی اروپا نشان دهیم .

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.