رئیس کمیسیون اروپا خواستار تشکیل فدراسیون اروپایی شد

Received-6.jpg

رئیس کمیسیون اروپا خواستار تحول اتحادیه اروپا به “فدراسیونی از دولت‌های ملی” شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خوزه مانوئل باروسو، رئیس کمیسیون اروپا در سخنرانی برای پارلمان اتحادیه اروپا گفت: چنین اقدامی برای مقابله با بحران اقتصادی قاره اروپا لازم است.

وی همچنین گفت که معتقد است یونان می‌تواند در صورت باقی ماندن بر تعهدات خود همچنان در داخل اتحادیه اروپا باقی بماند.

به گزارش شبکه خبری بی.بی.سی، بر اساس طرح باروسو، یک دستگاه واحد بر تمامی بانک‌ها در اتحادیه اروپا نظارت خواهد داشت و بانک مرکزی اروپا نیز از قدرت‌های بیشتری برای کنترل شش هزار بانک فعال در اروپا برخوردار خواهد بود.

وی گفت کشورهایی که از از واحد پولی مشترک (یورو) استفاده می‌کنند نباید انتظار داشته باشند که بانک مرکزی اروپا منبع تامین مالی کشورشان باشد.

باروسو در خصوص تشکیل شدن یک فدراسیون اروپایی گفت، وی دنبال تشکیل یک کشور بزرگ و قدرتمند جدیدی نیست بلکه خواستار یک اتحاد دموکراتیک از دولت‌هایی است که در رفع مشکلات مشترک اتحادیه اروپا تلاش کنند.

تشکیل چنین فدراسیونی نیاز به تصویب معاهده جدیدی میان هر ۲۷ عضو این اتحادیه خواهد داشت.

به گفته رئیس کمیسیون اروپا، ناتوانی دولت‌های اروپایی در پاسخگویی موثر به تحولات اقتصادی سبب افزایش نگرانی‌ها درباره افراط گرایی سیاسی در برخی نقاط اروپا شده است.

میشل بارنیر، کمیسر اتحادیه اروپا در خصوص بازار داخلی که مسئول تنظیم مقررات و بازارهای مالی است، گفته است که امیدوار است یک اتحادیه بانکی تا سال آینده میلادی در اروپا برقرار شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.