تشکیل یک هیئت منصف بین‌المللی برای مقایسه نقض حقوق بشر در ایران و آمریکا

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

حقیقت‌پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی در واکنش به اظهارات “ماری هارف” معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: بنده براین باورم باید یک هیئت منصفه بین‌المللی در راستای مقایسه نقض حقوق بشر در ایران و آمریکا وارد عمل شود تا مشخص شود که آمریکایی‌ها به معنای واقعی ناقض حقوق بشرند و جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه اقدامی را در راستای نقض حقوق افراد انجام نمی‌دهد.

“منصور حقیقت‌پور” عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در واکنش به اظهارات “ماری هارف” معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مبنی براینکه تحریم‌های ایران به علت نقض حقوق بشر و حمایت از تروریسم ادامه خواهد داشت گفت: بنده براین باورم باید یک هیئت منصفه بین‌المللی در راستای مقایسه نقض حقوق بشر در ایران و آمریکا وارد عمل شود تا مشخص شود که آمریکایی‌ها به معنای واقعی ناقض حقوق بشرند و جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه اقدامی را در راستای نقض حقوق افراد انجام نمی‌دهد.

وی با اشاره به اقدامات ضدبشر مقامات آمریکایی‌‌ها در عراق، افغانستان و سوریه افزود: دولتمردان آمریکایی بهتر است به جای تهمت‌زنی به ایران نسبت به اقداماتی که در راستای نقض آشکار حقوق بشر در کشورهای مختلف انجام دادند توضیح دهند.

حقیقت‌پور تصریح کرد: ما متاسف هستیم علی‌رغم توافقات ژنو در آمریکا یک صدایی وجود نداشته و چند صدایی حاکم است و آنها نمی‌توانند کشور خود را کنترل کنند و قضاوت جهانی باید نسبت به مسائل موجود در کشور نظر دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: متاسفم برای مردم آمریکا که یکسری انسان‌های لجوج در این کشور حاکمیت را ادامه می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: به طور حتم جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهایی است که به دلیل رعایت حقوق فردی براساس مبانی الهی هیچ‌گاه نمی‌تواند ناقض حقوق بشر باشد و این‌گونه یاوه‌گویی‌ها از سوی مقامات آنها به طور حتم پاسخی کوبنده از سوی مردم ایران خواهد داشت.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.