تصانیف عبدالله دوامی منتشر می‌شود

جموعه‌ای از تصانیف قدیمی به روایت عبدالله خان دوامی با صدای حسین علیشاپور و به آهنگسازی سیامک جهانگیری به زودی منتشر می‌شود.

حسین علیشاپور، خواننده در گفتگو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین با اعلام این خبر گفت: آلبوم جدیدی به آهنگسازی سیامک جهانگیری در دست تولید و در مراحل ضبط قرار دارد و  به زودی روانه بازار موسیقی می شود.
 
این خواننده با اشاره به اینکه هنوز اسمی برای این اثر انتخاب نشده است، افزود: این اثر موسیقایی شامل مجموعه ای از تصانیف قدیمی به روایت عبدالله خان دوامی است. همچنین این آلبوم شامل شش قطعه موسیقایی است که سه قطعه این اثر تصنیف و سه قطعه دیگر شامل آواز، پیش درآمد و چهارمضراب است.
 
حسین علی شاپور در ادامه با اشاره به اینکه خوانندگی این اثر را بر عهده دارد، درباره اعضا و نوازندگان این آلبوم گفت: در این آلبوم سیامک جهانگیری (آهنگساز/ نوازنده نی)، روزبه رحیمی (سنتور)، وحید فتایی (تنبک)، حمید خوانساری (عود) و رسول رهو (خواننده) از اعضا و نوازندگان این گروه هستند.
 
عبدالله خان دوامی از استادان بنام و برجسته موسیقی اصیل ایرانی و ردیف‌دان ارزنده ایران است.به گفته استاد روح‌الله خالقی او استاد برگزیده نواهای ضربی و تصنیف بوده‌است. او در مکاتب استادانی نظیر علیخان نایب السلطنه، میرزا عبدالله، میرزا حسین قلی، حسین‌خان اسماعیل‌زاده، ملک‌الذاکرین پرورش یافته‌است و شاگردانی نظیر استادان محمدرضا شجریان، فاخره صبا، محمود کریمی، نصرالله ناصح‌پور، رضوی سروستانی، فرامرز پایور، مجید کیانی، محمدرضا لطفی و شهرام ناظری در محضرش پرورش یافته‌اند.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.