تصحیح مشکلات طرح تفصیلی در تدقیق

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اجتماعی ممتاز نیوز، مهندس علیرضا جاوید با اشاره به وضعیت شناسایی مشکلات طرح تفصیلی در سال دوم اجرا گفت : در طول فرآیند تدقیق مشکلات مختلفی شناسایی شد و اعتراضات و درخواست های شهروندان مورد بررسی قرار گرفت .

وی افزود : به طور مثال در مناطق جنوبی ، شهروندان اعتراض داشتند که در بعضی بافت های کاملا مسکونی ، پهنه هایی مانند M یا S اعمال شده است که با بررسی های انجام شده مشخص شد که این برنامه ریزی برای بلند مدت تسط مشاور پیش بینی شده است اما با توجه به شرایط فعلی مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده که به همین سبب اصلاحاتی در این زمینه صورت گرفت .

جاوید در ادامه اظهار کرد : در بعضی محورها رسوخ پهنه های کار و فعالیت و یا پهنه مختلط صورت گرفته بود اما پهنه های مسکونی در آن اعمال شده بود که از جمله آن محورهای اصلی شهر بود که این موارد نیز به پهنه ام و اس تبدیل شدند .

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران تصریح کرد : وقتی طرحی برای شهر در نظر گرفته می گردد ممکن است با افزایش تراکم و توسعه ساخت و ساز یا با محدودیت مواجه شود و به همین سبب اقداماتی به عنوان ضوابط اصلاحی برای رفع مشکلات در نظر گرفته شد تا رضایت شهروندان کسب شود .

وی افزود : به عنوان نمونه برای شهروندانی که در پهنه های با محدوده های امنیتی قرار داشتند و امکان ساخت و ساز برای آنان محدود شده بود که مقرر شد تا امکان توسعه سطح اشغال تا ۸۰ یا ۹۰ درصد فراهم شد .

جاوید در ادامه اظهار کرد : در ده ونک نیز با انتقادات شهروندان در خصوص سطح اشغال املاک مواجه بودیم که سطح اشغال آنان از ۶۰ درصد به ۴۰ درصد کاهش یافته بود و مشکلاتی ایجاد شده بود که در فرآیند تدقیق مورد توجه کمیسیون ماده ۵ قرار گرفت و سطح اشغال به همان سطح اشغال قبلی ۶۰ درصد افزایش یافت .

معاون شهردار تهران با بیان این که هرچند ۱۰۰ درصد نیازهای شهروندان پاسخ داده نشده است اما در فرآیند تدقیق، درخواست هاو پیشنهادات شهروندان مورد توجه قرار گرفته است ،گفت : سعی ما این است تا به صورت موردی نیز انتقادات و پیشنهادات شهروندان را در فرایند تدقیق بافت فرسوده دنبال کنیم تا به خوبی حل و فصل شود .

وی با اشاره به این که جمعیت شب کلانشهر تهران ۵/۸ میلیون نفرو ۱۲ میلیون نفر در روز است که قطعا رسیدگی به مشکلات آن نیز زمان بر است ، افزود : با تدقیق سال اول اجرای طرح تفصیلی ۶۰ درصد مشکلات تصحیح و برطرف شده و باقی آن نیز در فرایند سال دوم مورد توجه قرار می گیرد .

آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.