طرح‌تفصیلی تهران تدقیق می‌شود

کد خبر: ۴۸۴۹ تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۳ مهر۱۱:۰۵ عصر ذخیره ارسال به دوست نسخه چاپی

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از تدقیق و نهایی‌سازی نقشه‌ها و اسناد طرح تفصیلی جدید تهران تا دو ماه آینده خبر داد.

به گزارش نوساز، علیرضا جاوید معاون شهردار تهران با اشاره به گذشت بیش از شش ماه از آغاز اجرای طرح تفصیلی جدید تهران اظهار کرد: مقطع کنونی زمانی مناسب برای اصلاح و پایش نقشه‌های یک دو هزارم طرح تفصیلی جدید است. ما در این مرحله بنا داریم تدقیق پهنه بندی، تدقیق مرز پهنه‌ها و تدقیق لایه‌های تثبیت شده خدماتی را انجام دهیم.

به گفته معاون شهرسازی شهرداری تهران، فرآیند تدقیق پهنه‌بندی‌ها و مرزها، حداکثر باید ظرف دوماه آینده به اتمام برسد. در همین زمینه مجید پاکساز، مدیر کل شهرسازی و طرح‌های شهری شهرداری نیز گفت‌: تدقیق و نهایی‌سازی طرح تفصیلی، بعد از حدود ۷ ماه اجرا و رصد کردن آن با توجه به ماهیت ساختاری راهبردی آن ضروری است و باید به عنوان اولویت کاری مناطق در نظر گرفته شود.
 
او فرآیند نهایی‌سازی اسناد طرح تفصیلی جدید را از طریق برگزاری کارگروه کارشناسی، کمیته فنی و شورای هماهنگی عنوان کرد و افزود: این کارگروه‌ها از دیروز کار خود را در این زمینه آغاز کرده‌اند.

پاکساز اضافه کرد: در فرآیند بازبینی نقشه‌های طرح تفصیلی جدید شهر تهران، در انطباق با واقعیت‌های موجود و مصوبات پیشین، پیشنهادهای شهرداری‌های مناطق، برای تدقیق و تغییر نقشه‌ها ارائه می‌شود و پس از بررسی این پیشنهادها در مغایرت یا عدم انطباق با مصوبات شورای‌عالی شهرسازی، شورای اسلامی شهر و کمیسیون ماده پنج و جمع‌بندی و ارزیابی لازمه، طبقه‌بندی شده و در نهایت برای اتخاذ تصمیم به مراجع تصمیم‌گیری ارائه می‌شود.

منبع: دنیای اقتصاد


برچسب هابرچسب ها: طرح تفصیلی ، نقشه های طرح تفصیلی ، پهنه بندی ، جاوید ، تهران ، شهرداری



آخرین اخبار
منبع: لقمه
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.