تصویر برداری نیاز معادن کشور

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

توجه به بحث ژئوفیزیک و تصویربرداری یکی از نیازهای اصلی محسوب می‌شود.

 مجید منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: تنوع معادن در ایران به عنوان یک نعمت خدادادی در اختیار ما قرار دارد و استفاده بهینه از این معادن به برنامه ریزی و مدیریت صحیح نیازمند است.  

وی گفت: توجه به بحث ژئوفیزیک و تصویربرداری یکی از نیازهای اصلی محسوب می‌شود و شناخت معادن سراسر کشور به تصویربرداری تازه نیاز دارد.  

وی افزود: تصویربرداری‌هایی موجود مربوط به سالهای قبل است و فاصلهٔ پهنا‌ها از یکدیگر بسیار بسیار است، فاصله دو پهنا حدود ۷ کیلومتر برآورد زده شده است.  

این نماینده مجلس افزود: توجه به عرصه معادن ما را از اقتصاد تک محصولی و توجه بودجه به نفت کم می‌کند و به عنوان یک محصول صادراتی می‌توان توجه داشت.  

وی گفت: کشور افغانستان در سال قبل با توجه به مشکلات داخلی این تصویربرداری را به روز کرده و شناخت معادن این کشور میزان بهره برداری را افزایش داده است.  

نماینده اصفهان و لنجان گفت: استقبال از بخش خصوصی و سپردن این کار به این بخش باید مورد توجه باشد و بخش خصوصی با تأمین تجهیزات توانایی تصویربرداری هوایی از سراسر کشور را دارد.  

وی ادامه داد: سازمان زمین‌شناسی با انعقاد قرارداد با شرکت‌های خارجی و بخش خصوصی داخل کشور می‌تواند به اقتصاد کمک کند.  
وی گفت: این کار نیازمند همکاری بخش‌های امنیتی کشور و شناخت مناطق پرواز ممنوع و امنیتی است و در غیر این صورت کار تصویربرداری با مشکل روبرو خواهد شد.  

منصوری افزود: برای سوق دادن بخش خصوصی به این حوزه باید به زیر ساخت‌ها و شناخت معادن توجه کرد چرا که مدیریت مناسب و ایجاد سیاست‌های تشویقی به جذب سرمایه کمک می‌کند.  

وی در پایان گفت: بعضی کشور‌ها با دارا بودن چند معدن محدود استفاده خوبی از ارز آوری این نعمت خدادادی کرده‌اند و ما با توجه به معادن غیرنفتی و پیشرفته کردن تجهیزات می‌توانیم همچون معادن نفتی و گازی از این حوزه استفاده کنیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.