تظاهرات مردم آمریکا در اعتراض به خشونتهای پلیس

۱۱ام بهمن ،


به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، مردم آمریکا به شدت به عملکرد پلیس این کشور اعتراض دارند. این اعتراض ها در ایالت کالیفرنیا بسیار شدید است. روز قبل شماری از مردم این ایالت برای بیان اعتراض خود در شهر لس آنجلس تظاهرات کردند تا اعتراض خود را به عملکرد پلیس نشان بدهند. به نقل از این اشخاص، پلیس کالیفرنیا به سرعت به شیوه های مرگبار و خشونت بار در برخورد با مردم متوسل می گردد. فعالان آمریکایی خواستار آن می باشند که دولت فدرال برای حل این مشکل وارد عمل شود و تحقیقاتی انجام بدهد تا ماهیت این رویه روشن و مشخص شود چرا حملات شدید پلیس کالیفرنیا ادامه دارد که در مواقعی سبب کشته شدن مردم شده است. گفته می گردد پلیس این ایالت در برخورد با مردم، رفتار وحشیانه دارد و از شیوه های قهری شدید استفاده می کند. از یک سال پیش پلیس کالیفرنیا به سبب قتل چند شهروند آمریکایی در برخوردهای پلیس در کانون توجه ها بوده است. فقط در منطقه آناهایم این ایالت، پنج نفر براثر تیراندازی های پلیس کشته شده اند. ساکنان این منطقه می گویند از سالها قبل پلیس آناهیم با مردم رفتار وحشیانه دارد و باید با این رویه برخورد شود.

کوری کلاین خواهر یکی از قربانیان برخوردهای شدید پلیس که به کشته شدن او در سال دو هزار و هشت منجر شد در این تظاهرات گفت:« هیچ تحقیقی دربارهٔ اقدامات پلیس آناهیم نمی شود. آنها به اقدامات مجرمانه خود ادامه می دهند. باآنها برخورد نمی شود و آنها آزادانه هرکاری که می خواهند انجام می دهند.»

مردم کالیفرنیا از سالها پیش بارها و بارها تظاهرات کرده اند تا اعتراض خود را به اوضاع و نحوه عملکرد پلیس نشان بدهند اما اوضاع به هیچ وجه تغییر مثبت نداشته و بدتر هم شده است.

لوئیس سانچز از فعالان آمریکایی در این خصوص گفت:« عملکرد پلیس آناهایم در سالهای اخیر بدتر شده است. اشخاص براساس نژاد خود هدف اقدامات پلیس قرار می گیرند. این درحالی است که پیش از این چنین برخوردهایی وجود نداشت. اگر فردی از نژاد خاصی باشد، پلیس برخوردی متفاوت با او می کند و به آزار و اذیت او مبادرت می کند.»

معترضان آمریکایی روز قبل اعلام کردند از اینکه با نیروهای خاطی پلیس برخورد نمی شود مایوس شده اند. یکی از اشخاصی که در خشونتهای پلیس شهر آناهایم کشته شده فردی بوده که عقب مانده ذهنی بوده است. به نقل از فعالان آمریکایی، نیروهای پلیس باید دربارهٔ نحوه برخورد با اشخاصی که عقب مانده ذهنی می باشند آموزشهای بهتری ببینند. به نقل از معترضان دیروز در شهر لس آنجلس، نیروهای پلیس آمریکا همچنان به اقدامات خشونت بار خود ادامه می دهند زیرا با آنها هیچ برخوردی نمی شود.

لوئیس سانچز گفت:« بسیاری از کسانی که در خشونتهای پلیس کشته می شوند دوست یا خانواده ندارند اما این مسئله سبب نمی شود که حقوق آنها تضییع شود و به مسئله آنها رسیدگی نشود.»

معترضان آمریکایی در تظاهرات دیروز تاکید کردند باید پلیس فدرال آمریکا دربارهٔ خشونت پلیس آناهایم Anaheim تحقیق و اقدام کند.

کوری کلاین نیز افزود:«باید پرونده همه قتلهایی دوباره باز شود که در خشونتهای پلیس رخ داده است. باید مشخص شود که همه شواهد دستکاری شده است. باید عدالت اجرا شود. باید شفافیت بیشتری ایجاد شود. ما می خواهیم این کارها انجام شود.»

تاکنون هیچیک از نیروهای پلیس آناهیم به سبب قتلهای فوق مجازات نشده است.


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.