تظاهرات پرتغالی‌ها در اعتراض به مسافرت مرکل

۲۱ آبان ،

صدراعظم آلمان قرار است دوشنبه به پرتغال مسافرت کند و مطمئنا با موجی از اعتراضات مردم این کشور روبرو خواهد شد اما خشم پرتغالی‌ها در درجه اول متوجه دولت خودشان است.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری دویچه وله، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان برای ملاقات کوتاهی روز دوشنبه به لیسبون مسافرت می‌کند و همه مردم پرتغال لباس مشکی به تن خواهند داشت. هم‌چنین گروهی از فعالان پرتغالی از مردم این کشور درخواست کرده‌اند تا پارچه‌های سیاهی را از بالکن‌ها، ساختمان‌ها و بناهای تاریخی آویزان کنند.

خوآئو کامارگو، یکی از فعالان که در مدرسه اقتصاد لندن، علم اقتصاد خوانده است در این باره گفت: صدراعظم آلمان سمبل همه اشتباهات سیاسی است که کشور ما را نیز تحت تاثیر قرار داده است. البته بدهی یک مشکل بسیار بزرگ برای پرتغال و بسیاری از کشورهای اروپایی است اما سیاست‌های صدراعظم آلمان نه تنها تهدیدی برای پرتغال، اسپانیا و یونان بلکه برای همه اروپا محسوب می‌شود.

از وقت آغاز این بحران مالی در پرتغال، این اولین مسافرت رسمی مرکل به پرتغال محسوب می‌شود که طی آن با “آنیبال کاواکو سیلوا”، رئیس‌جمهوری و پدرو پاسوس کوئلهو، نخست وزیر این کشور دیدار خواهد کرد.

وی هم‌چنین پس از آن قصد دارد تا در یک نشست تجاری با کمپانی‌های آلمانی و پرتغالی در منطقه بلم در لیسبون شرکت کند.

در مسافرت صدراعظم آلمان حدود ۱۰۰ تن از بازرگانان آلمانی نیز حضور خواهند داشت. هدف و پیام آلمان کاملا واضح است: این کشور قصد دارد تا به اقتصاد پرتغال که از سال ۲۰۱۱ میلادی دچار رکود اقتصادی شده است، کمک کند تا احیا شده و برمبنای برنامه‌های تعیین شده به سوی جلو حرکت کند.

گروهی از معترضان پرتغالی قصد دارند تا علیه مسافرت صدراعظم آلمان دست به اعتراضی گسترده بزنند اما خشم بسیاری از پرتغالی‌ها در درجه اول متوجه دولت محافظه‌کار این کشور است.

در ماه‌های اخیر، از پرتغال به عنوان یک نمونه بارز در تحقق یک برنامه سخت ریاضتی برای مقابله با بحران مالی در شمال اروپا یاد شده است اما این رویکرد ایده‌آل صدمات جبران‌ناپذیری به بار آورده است که از آن میان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛ در نهایت بحران اقتصادی موجود، مالیات بر درآمدها به طور قابل توجهی کاهش یافته‌ است، افزایش بیکاری منجر به افزایش جامعه مصرفی و اصلاحات در مناطق اصلی پرتغال شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.