تظاهرات گسترده دانشجویان شیلی برای اجرای اطلاحات آموزشی

ده‌ها تن از دانشجویان شیلی در اعتراض به دستیابی برای اصلاحات در امور تحصیلی در این کشور و بالا بردن کیفیت آموزشی دست به راهپیمایی اعتراض‌آمیز زدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، این دانشجویان معترض که رسانه‌های جمعی شیلی تعداد آن‌ها را ۷۰ هزار تن تخمین زده‌اند، در پی درخواست برای دستیابی به اصلاحات آموزشی دست به راهپیمایی اعتراضی زدند که البته با برخورد پلیس ضد شورش مواجه شدند.

پلیس نیز با استفاده از آب پرفشار و شلیک گاز اشک‌آور به این معترضان پاسخ داد.

براساس منابع پلیس شیلی، در جریان این راهپیمایی اعتراضی ۱۰۰ تن از جمله ۶۰ نوجوان دستگیر شدند.

“نوآم تیتلمن”، رهبر فدراسیون دانشجویان دانشگاه کاتولیک در این باره گفت: ما بار دیگر تظاهراتی را انجام داده‌ایم چرا که دولت شیلی تاکنون به درخواست‌های ما پاسخی نداده است.

وی افزود: ما از سیاستمداران و کاندیداهای انتخاباتی آتی شهرداری‌ها می‌خواهیم تا در مذاکرات در خصوص درخواست‌های ما حضور یابند و آن‌ها را به اجرا درآورند.

تظاهرات دانشجویان و دانش آموزان شیلی در سال ۲۰۱۱ میلادی برای انجام اصلاحاتی در زمینه نظارت وزرات آموزش بر مدارس دولتی صورت گرفته بود.

علاوه بر این، رسانه‌های محلی شیلی گزارش دادند که دانش آموزان و دانشجویان قصد دارند تا در ۱۱ و ۱۶ اکتبر سال جاری نیز برای افزایش بودجه تحصیلی در سال ۲۰۲۴ میلادی راهپیمایی برگزار کنند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.