تعاریف فیلم سازان از سینمای کودک آنان را به ناکجا آباد برده است

۰۱ تیرماه ۱۳،

تعاریف اشخاص از سینمای کودک در این سال ها به نوعی آنان را به ناکجاآباد برده است.

فرزاد اژدری؛ کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: از نظر من برگزاری جشنواره کودک در شهر اصفهان با توجه به سابقه این استان در برگزاری چنین جشنواره هایی بهتر است و انتقال آن به استان دیگر به لحاظ اقتصادی و فرهنگی کار درستی نیست.
وی افزود: در صورت برگزاری این جشنواره در استان های دیگر همزمان با استان اصفهان ضمن اثرگذاری خوب در این شهرها یک شوک بزرگ فرهنگی نیز در این استان ها ایجاد خواهد شد.
اژدری عنوان کرد: با وجود علاقه مندی فیلم سازان به مساحت فیلم  کودک اما فیلم نامه های نوشته شده در این زمینه از مخاطبان اصلی آن یعنی کودکان دور است و تعاریف اشخاص از سینمای کودک آن ها را به ناکجا آباد برده است.
این کارگردان تصریح کرد: با توجه به آشنایی کودکان با انواع و اقسام فیلم های روز این تعاریف قدیمی سبب دوری ان ها از سینمای کودک ایران می شود.
وی ادامه داد: با توجه به تاثیر مستقیم سینمای کودک به سایر ژانرهای سینما ضمن جدی گرفتن این سینما باید به آن توجه ویژه شود زیرا در حال حاضر در کشورهای خارجی شاهد ساخت بسیاری از فیلم های موفق از روی بازی ها و انیمیشن ها هستیم.
اژدری افزود: در ایران برخلاف سایر کشورها هنگام نگارش فیلم نامه های سینمای کودک وقایع به نوعی به سمت واقعیت ها می رود و به شعور مخاطبان اصلی آن توجهی نمی شود.
وی خاطرنشان کرد: امیدوارم در سال های آینده ضمن ارائه تعریف جدا، به سینمای کودک نگاه ویژه ای به آن شود./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.