تفکر توسعه پایدار بر نقش HSE در رشد بهره وری تاکید دارد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب گفت: با توجه به مفهوم تفکر توسعه پایدار، وجود HSE در بهبود شرایط کاری نقشی مهم و حیاتی ایفا می کند و این تفکر، بر نقش HSE در رشد بهره وری تاکید دارد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، صفرعلی رئیسی، با اشاره به اینکه با سرمایه گذاری های خوبی در صنایع زیرمجموعه وزارت نفت، صورت گرفته است افزود: صیانت از این سرمایه ها از جمله حوزه تربیت نیروی انسانی متخصص، ساخت تاسیسات عظیم استحصال، انتقال، پالایش، فرآوری و تولید محصولات گازی، نفتی و پلیمری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به نقش غیرقابل انکار واحد HSE در مناطق عملیاتی این شرکت، از تلاش های این واحد در ستاد و مناطق عملیاتی قدردانی و ابراز امیدواری کرد: همانطور که طی ۲ سال قبل اتفاق ای در این شرکت رخ نداده است، این روند ادامه یابد.

رئیسی با اشاره به حساسیت بالای مناطق عملیاتی شرکت نفت و گاز غرب و همچنین وجود بقایای جنگ تحمیلی و تعدد مین ها در این مناطق، گفت: لازم است به مقوله بهداشت و ایمنی، نگاهی جامع داشته باشیم و پیشگیری از حوادث را در اولویت امور قرار دهیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب در ادامه به بیان اهمیت تداوم تولید در واحدهای عملیاتی اشاره و اظهار کرد: بروز کوچکترین اتفاق در مناطق عملیاتی شرکت، علاوه بر حوادث جبران ناپذیر مالی، مادی و احتمالا انسانی می تواند با توجه به نقش شرکت در تامین سوخت مورد نیاز غرب کشور، مشکل ساز شود.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در حوزه بهداشت و ایمنی گفت: پیشگیری و اجرای دستورالعمل های HSE، جز با فرهنگ سازی در طول زمان و برنامه ریزی بلندمدت برای داخلی سازی کردن این فرهنگ در سازمان میسر نیست.

رئیسی همچنین بر حمایت کامل شرکت از ایده های خلاقانه در این حوزه تاکید کرد و افزود: برنامه های پایش پارامترهای زیست محیطی در بخش های مختلف شرکت نفت و گاز غرب به طور منظم و مداوم پیگیری و به اجرا گذاشته می شود.

به گفته وی، در این برنامه ها با استفاده از خدمات آزمایشگاه های معتمد سازمان حفاظت محیط زیست، کلیه پارامترهای زیست محیطی مورد سنجش قرار می گیرد.

رئیسی خاطرنشان کرد: حفظ سلامت محیط کار و بهره مندی از مجموعه‌ای عاری از اتفاق، نیازمند مشارکت تمامی همکاران است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.