تقلید از خشم والدین سبب اصلی پرخاشگیری کودکان است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

پرخاشگری در کودکان، واکنشی دربرابر تامین نشدن نیازهای روحی، روانی و مادی است که iبه صورت تقلید از خشم والدین و اطرافیان درکودکان بروز می‌کند.

سعیده سادات هراقی، مشاوره و روانشناس سازمان iبهزیستی، درگفتگو با خبرنگار iبهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: سبب اصلی پرخاشگری درکودکان عوامل بیرونی و محیطی است، درحقیقت خشم کودکان، در مقابل مسائلی که کودک را ناراحت می‌کند.

وی افزود: دربزرگسالان عوامل بیرونی و داخلی هر دو خشم تاثیر گذارهستند ، اما کودکان هنگامی که نیازهای روحی و روانی آنان تامین نشود، iبه مرور وقت پرخاشگر می‌شوند.

وی با بیان اینکه کودکان درهنگام مقایسه شدن با دیگران خشمگین می‌شوند، توضیح داد: تقلید از پرخاشگری دیگران از جمله پدر ومادر و بچه های دیگر دربین کودکان شایع است و اغلب هنگام پرخاشگری iبه صورت صدمه زدن iبه خود و دیگران، لجبازی، درس نخواندن بروز می‌کند.

وی نوع برخورد والدین درهنگام پرخاشگری کودکان را مهم دانست وافزود: عدم مقابله iبه مثل، و بررسی دلایل خشم کودکان کمک شایانی درکنترل پرخاشگری آنان دارد.

هراتی ادامه داد: والدین باید درمقابل کودک خشم خودشان را کنترل کنند و تا حد امکان محیط و الگوی نامناسب که پرخاشگری را درکودکان تشدید می‌کند را حذف کنند و کودکان رامشغول فعالیت هایی از قبیل ورزشی و آموزشی نمایند./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.