تقویت باورهای دینی عامل مهم کاهش آسیب های اجتماعی است

هوشنگ محمدی در جلسه کمیته زنان و خانواده فرمانداری خلخال افزود: در حالی که دشمن در تلاش برای بی هویت کردن جوانان و ترویج بی بند و باری در جامعه است تقویت باورها و اعتقادات دینی مردم به ویژه بانوان و دختران جامعه آنها را از تهدیدها و آسیب های اجتماعی موجود مصون خواهد کرد.

وی توجه به کانون گرم خانواده به عنوان اساسی ترین نهاد جامعه در کنار احیای سنت های اصیل و بومی منطقه و تلاش برای تقویت و ترویج صنایع دستی خلخال در بین بانوان را از جمله راهکارهای مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانه و ایجاد اشتغال در بین بانوان این شهرستان ذکرد.

محمدی خواستار تلاش اعضای کمیته زنان و خانواده فرمانداری خلخال برای شناسایی بانوان فرهیخته و استفاده از فکر و اندیشه این افراد در هدایت فرهنگی جامعه شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سیده نسرین موسوی مشاور فرماندار در امور خانواده و مسوول کمیته بانوان و جوانان فرمانداری خلخال نیز در این جلسه گفت: بیشتر آسیب های اجتماعی تهدید کننده بانوان خلخال با تلاش شش ماهه اعضای کمیته زنان و خانواده خلخال شناسایی و تدوین شده است.

وی از تشکیل کارگروههای تخصصی برای بررسی این آسیب ها و ارایه راهکارهای مناسب برای مصون ماندن بانوان از آسیب های اجتماعی امروزی خبرداد.

وی گفت: کارگروه های تخصصی در این زمینه در پنج گروه آسیب های ناشی از ازدواج در سنین پایین ، ازدواج های ناموفق و طلاق ، گروه آسیب های مذهبی و تربیتی ، گروه آسیب های اقتصادی ، گروه آسیب های روانی شامل خشونت ، خودکشی و سرقت و گروه پنجم نیز با عنوان گروه آسیب های نوظهور از جمله استفاده از ماهواره ، اینترنت و تلفن همراه تقسیم شده است.

وی اظهار داشت: هر یک از این کارگروههای تخصصی پنج گانه وظیفه دارند که در زمینه آسیب های اجتماعی حوزه کاری خود به صورت مستمر گزارش تهیه کرده و با ارایه آن به کمیته بانوان و خانواده فرمانداری خلخال و طرح آن در جلسات ماهانه زمینه را برای ارایه راهکارهای لازم برای مقابله با این آسیب ها از سوی کارشناسان این کمیته فراهم کنند.

۷۱۱۹/۵۹۴/

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.