تکذیب توقف فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر/ رسانه‌های خارجی هرگز خبرها ایران را درست انعکاس نمی‌دهند

۲۹ آبان ،

عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس با تکذیب خبر توقف فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر گفت: خارج‌کردن سوخت از قلب رآکتور هسته‌ای بوشهر در جهتی انجام آخرین تست، انجام شده و درج چنین خبرهای شیطنت خبری رسانه‌های خارجی است.

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در پی انتشار یافتن بعضی خبرها توسط رسانه‌های خارجی مبنی بر توقف فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر و خرج شده سوخت از قلب رآکتور اتمی بوشهر به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: این خبر صحت نداشته و صرفا یک شیطنت است چرا که رسانه‌های منتشر کننده این خبر به طور کامل به مسئله پرداخت نکرده و آن قسمتی را که مد نظر بوده را منتشر کرده‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: راه‌اندازی کامل نیروگاه بوشهر مرحله به مرحله بوده و هر مرحله نیز باید تست نهایی خود را با موفقیت پشت سربگذارد از این جهت خارج کردن سوخت از قلب رآکتور هسته‌ای بوشهر در جهتی انجام آخرین تست، انجام شده است.

کوثری افزود: بعد از آزمایش این مرحله، سوخت تازه توسط متخصصان جمهوری اسلامی ایران در قلب این نیروگاه قرار داده خواهد شد.

نماینده تهران خاطرنشان کرد: طبق گفته مسئولان ذیربط، نیروگاه بوشهر ظرف یک الی دو ماه آینده به صورت کامل فعال شده و نیروی برق تولیدشده در این نیروگاه وارد مدار اصلی خواهد شد.

وی در پایان گفت: انعکاس خبرها واقعی جمهوری اسلامی ایران توسط رسانه‌های خارجی هرگز امکان‌پذیر نبوده و آنها سعی می‌کنند با شیطنت‌های خبری، خبرها ایران را وارونه نشان دهند.

گفتنی است در پی گزارش تفسیری اخیر آمانو رئیس سازمان بین‌اللملی انرژی اتمی در خصوص فعالیت هسته‌ای ایران، خبرگزاری‌‌های خارجی از جمله رویترز با درج خبری مدعی شدند فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر متوقف شده است.

 این در حالی است که مسئولان جمهوری اسلامی ایران بارها از فعالیت رو به جلو این نیروگاه خبر داده و گفته‌اند به زودی بهره‌برداری کامل از این نیروگاه به متخصصان ایرانی واگذار خواهد شد است.

انتهای‌ پیام/

 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.