تماس مداوم مقامات صربستان و ایران در توسعه روابط دو کشور مؤثر است

به گزارش ایرنا، علی اصغر حاجی در حمع خبرنگاران، مدیران رسانه های جمعی، استادان دانشگاه و محققین صربستانی ضمن اشاره به توانایی های ایران و صربستان برای گسترش روابط در تمامی زمینه ها بخصوص همکاری های اقتصادی گفت که در دیدار با مقامات صربستانی از جمله رییس جمهوری پیرامون گسترش این همکاری ها گفتگو و تبادل نظر شد.

وی در جمع نمایندگان رسانه ها، اساتید و محققین صربستانی در اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران در یلگراد به تحولات و دگرگونی های بزرگ سیاسی و اقتصادی در اروپا اشاره کرد و گفت: اگر به جهان غرب یعنی اروپا و آمریکا توجه شود، می بینیم دامنه بحران اقتصادی که در سال ۲۰۰۸ میلادی اروپا و آمریکا را فرا گرفت، روز به روز در حال گسترش بوده است.

وی در این راستا افزود: بحران های اقتصادی بنا بر پیش بینی های صاحب نظران قرار بود که در سال ۲۰۱۱ خاموش شود و بهبود اقتصادی جایگزین آن شود، ولی امروز شاهد هستیم که مشکلات اقتصادی در سال ۲۰۱۲ نه تنها کاهش نیافته، بلکه عمیق تر نیز شده است.

وی با تاکید بر اینکه بحران اقتصادی در اروپا به یک بحران رفاهی و اجتماعی تبدیل شده است، گفت: تظاهرات مردم در کشورهای اتحادیه اروپا حاکی از نارضایتی شدید از وضعیت اجتماعی و رفاهی خود و بالا بودن درصد بیکاری مردم در این کشورها شده است.

وی تاکید کرد که سقوط ۱۱ دولت در اروپا تاییدی بر عمیق بودن بحران های اقتصادی در اروپا است.

وی همچنین گفت : در این راستا سازمان های بزرگ مالی جهانی مانند صندوق بین المللی پول و بانک جهانی از این بحران در امان نیستند و مشکلات بسیار بزرگی گریبان گیر آنهاست که برای رهایی از مشکلات باید در فکر ایجاد تجولات جدیدی باشند.

این مقام ایرانی همچنین به ظهور قدرت های اقتصادی جدید در سطح جهان مانند چین، هند و برزیل اشاره کرد و گفت: ما با یک آینده کاملا متفاوتی در صحنه بین المللی روبرو هستیم و باید خود را برای شرایط جدید آماده کنیم.

معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان به موضوع بیداری اسلامی و تحولات شمال آفریقا و خاورمیانه اشاره کرد و تحولات در این کشورها را بزرگترین تغییرات از بنیاد سیاسی در این کشورها بر شمرد و گفت: این تغییرات در شرف انجام است و مطمئنا در این کشورها تغییرات عمده و ریشه ای صورت خواهد گرفت.

اروپام**۲۰۶۱**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۴۹۳۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.