نهایی شدن موافقنامه تجارت ترجیحی ،تجارت آزاد ایران و ترکیه را موجب می شود

به گزارش روز سه شنبه ایرنا ، سفیر ایران در آنکارا در دیدار امروز خود با وزیر توسعه ترکیه با اشاره به سفر ‘ حمید صافدل ‘ معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت کشورمان به همراه هیات همراه به آنکارا گفت: امیدوارم با این سفر و گفت وگو میان مقامات دو کشور و نهایی شدن موافقتنامه تجارت ترجیحی ، بستر لازم برای تجارت آزاد بین دو کشور فراهم گردد.

در این دیدار که در راستای ارزیابی و اجرایی کردن توافقات اخیر فی مابین میان ‘ علی سعیدلو ‘ معاون بین الملل رئیس جمهوری و رئیس ایرانی کارگروه ویژه و ‘جودت یلماز’ وزیر توسعه و رئیس ترکیه ای کارگروه ویژه اقتصادی ایران و ترکیه در سفر اخیر طرف ترک به تهران صورت گرفت، حسین پور ضمن مرور مهمترین موارد مطرح در روابط دو کشور، با اشاره به اهمیت سفر متقابل مقامات دو کشور ، ابراز امیدواری کرد در سفرهای آتی مقامات ترک و ایرانی ، همکاری های دو طرف افزایش و ظرفیتهای موجود بکار گرفته شود.

وزیر توسعه ترکیه نیز در این دیدار ضمن تشکر از مهمان نوازی طرف ایرانی در سفر اخیرش به تهران ، مذاکرات انجام گرفته با مقامات ایرانی را بسیار ثمر بخش و موفقیت آمیز توصیف کرد .

یلماز تصمیمات اتخاذ شده برای تداوم مذاکرات مربوط به موافقتنامه تجارت ترجیحی در این سفر را بسیار حائز اهمیت دانست و امضای این موافقتنامه را در سایر جنبه های روابط بسیار دو کشور موثر خواند .

وی همچنین با اشاره به اهمیت تبادل هیات های بلندپایه بین دو کشور ابراز امیدواری کرد با تداوم همکاریها روابط آنکارا و تهران در زمینه های مختلف بیش از پیش گسترش یابد.

وزیر توسعه ترکیه در پایان بر تاثیر منطقه ای و بین المللی توسعه روابط آنکارا و تهران تاکید کرد و خواستار همگرایی بیش از پیش تمامی ظرفیتهای موجود و حرکت به سمت اقتصاد مکمل برای همپوشانی ظرفیت های خالی موجود در دو کشور شد .

خاورم **۲۳۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۵۹۲۳۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.