تمام قطعات خودرو زیرچتر استاندارد

۰۵خردادماه،

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «ممتاز» به نقل از ایرنا، فریدون بلغاری در باره شکایت های دریافتی از کیفیت و عدم عملکرد مناسب بعضی قطعات خودرو از جمله کمربند ایمنی، اظهار داشت: کمربندهای ایمنی به طور اتوماتیک باید قفل شوند که درغیراین صورت نقص محسوب می گردد.
وی با اشاره به موضوع نصب کمربندهای پیش کشنده بر روی خودروها عنوان کرد : این نوع کمربندها یک چاشنی انفجاری دارند که چند ثانیه قبل از عملکرد کیسه هوا فعال می گردد و سرنشین را به سمت عقب می کشد.
این مقام مسئول ادامه داد: در زمان حاضر این نوع کمربند بر روی خودروهایی مانند سمند و تندر ۹۰ نصب می گردد و نسبت به تمیز بودن آن باید دقت لازم صورت گیرد تا از عملکرد دقیقی برخوردار باشد.
بلغاری با بیان اینکه هم اکنون ۵۱ مورد استاندارد اجباری برای خودرو وجود دارد،عنوان داشت: از جمله این استاندارد ها می توان به استاندارد سیستم ترمز،برخی قطعات مانند شیشه ،اجباری بودن نصب کیسه هوا و غیره اشاره کرد.
مدیرکل نظارت براجرای استانداردهای فلزی سازمان ملی استاندارد ایران خاطر نشان کرد : البته تمام قطعات مشمول استاندارد اجباری نیست که درحال تدوین استانداردهای اجباری برای تمام قطعات خودرو هستیم ، امیدواریم تا یکی دو سال آینده این طرح عملیاتی شود.

ماخذ:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.