توافق دقیقه آخر سنای آمریکا برای اجتناب از پرتگاه مالی

۱۲م دیماه ،

رهبران دو حزب جمهوریخواه و دموکرات سنا و کاخ سفید برای اجتناب از بحران بودجه معروف به “پرتگاه مالی” در آخرین دقایق به توافق رسیدند اما احتمال دارد این توافق با چالشهای جدی در مجلس نمایندگان آمریکا روبرو شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، توافق سیاستمداران آمریکایی که تا پیش از آغاز سال نو فرصت داشتند قوانینی را برای متوقف کردن ۶۰۰ میلیارد دلار افزایش مالیات و کاهش هزینه تصویب کنند، بسیار دیرهنگام بود.

اما با تعطیلات روز سه شنبه که واکنش به پایان مهلت متوقف کردن برنامه ریاضت اقتصادی را در بازارهای مالی به تاخیر انداخت، کنگره همچنان فرصت خواهد داشت تا قانونی را برای جلوگیری از اجرای تدابیر ریاضتی سخت گیرانه تدوین و تصویب کند.

این امر نیازمند حمایت از جانب کاخ سفید است اما جمهوریخواهان که اکثریت مجلس را در اختیار دارند، از عدم تمایل اوباما برای کاهش هزینه دولت به منظور کاهش کسری بودجه کشور شکایت دارند.

مجلس نمایندگان آمریکا احتمالا از افزایش مالیات بر درآمد اشخاصی که بیش از ۴۵۰ هزار دلار در سال دارند، امتناع خواهد کرد. قرار است مجلس جلسه ای را در ظهر روز سه شنبه برگزار کند.

جان بوئنر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، اظهار کرده بود که در صورت تصویب شدن توافق در سنا، مجلس آن را مورد بررسی قرار خواهد داد.

این توافق برای حمایت از طبقه متوسط جامعه، حداقل مالیات موقتی که مهلت آن به پایان رسیده است را دائمی می کند.

به گزارش رویترز، تعطیل بودن بازارهای مالی در روز سه شنبه این فرصت را به قانونگذاران آمریکایی می دهد تا مانع از پیامدهای احتمالی اجرای برنامه ریاضت اقتصادی شوند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.