توانبخشی حرفه‌ای نیازمند بازنگری مسوولان عرصه بهداشت و درمان

اردیبهشت ۱۴۰۳

توانبخشی حرفه‌ای نیازمند بازنگری مسوولان عرصه بهداشت و درمان و سایر سازمان‌های مرتبط است.

شهریار پروانه ، دبیر علمی دومین کنگره توانبخشی حرفه‌ای که در روزهای ۱۵ لغایت ۱۷ مهر ماه در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار می‌شود به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: کار درمانگرها نقش اصلی توانبخشی حرفه‌ای می باشند که متاسفانه در کشور به دلیل عدم توجه دانشگاه‌های علوم پزشکی در شناخت، ترویج و توسعه رشته کاردرمانی نیروهای مجرب در سطوح کارشناسی تا تخصصی نداریم.

وی در ادامه افزود: متاسفانه هنوز نهادها و سازمان‌های متولی نظیر سازمان بهزیستی و فنی حرفه‌ای نیروی متخصص کار درمانی را به کار نمی‌گیرند و در بخش توانبخشی حرفه‌ای در شهرستان‌های کشور گاهی با یک فرد دیپلمه نقش‌آفرینی می‌کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی خاطرنشان کرد: فاصله معلولیت و سلامت از مو باریکتر است و باید با تبیین نقش کار درمانگرها از توانمندی معلولان بهره‌مند شویم و آنان را در آغوش جامعه بازگردانیم تا بتوانیم گامی مهم در ارتقاء کشورمان برداریم.

گفتنی است این کنگره با همکاری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، معاونت امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور و مشارکت سازمان‌های دولتی و غیردولتی برگزار می‌شود و دارای ۱۰ امتیاز بازآموزی می‌باشد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.