تورم اسپانیا iبه بالاترین نرخ در یک سال قبل رسید

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

قیمت‌های مصرف‌کننده اسپانیایی در ماه اکتبر با سریع‌ترین روند از ماه می ۲۰۱۱ افزایش یافت و iبها‌های زندگی را برای شهروندان این کشور که در مضیقه مالی قرار دارند، بالاتر برد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اطلاعات موسسه آمار ملی اسپانیا نشان داد که نرخ تورم این کشور بر مبنای سالانه، ۳٫۵ درصد در ماه اکتبر بود که با پیش‌بینی تحلیلگران مورد نظر‌سنجی رویترز همخوانی داشت.

افزایش iبها‌ زندگی، تقاضای داخلی را در این کشور که در دومین رکود خود طی سه سال قبل iبه سر می‌برد و بالاترین نرخ بیکاری را در میان کشور‌های منطقه‌ یورو دارد، بیشتر کاهش می‌دهد.

دولت اسپانیا در تلاش برای کاهش iبها و کاهش کسری عمومی، مالیات بر ارزش افزوده را در ماه سپتامبر افزایش داد و در ماه جاری در مورد افزایش مستمری‌ها مطابق با آمار تورم نوامبر تصمیم‌گیری خواهد کرد.

در صورتیکه افزایش قیمت‌ها در ماه نوامبر همانند اکتبر باشد، افزایش مستمری چهار میلیارد یورو iبها‌ اضافی برای دولت iبه همراه خواهد داشت.

بانک مرکزی اسپانیا ماه قبل در مورد افزایش مستمری‌ها با توجه iبه iبها‌ای که iبه همراه خواهد داشت، اخطار داد. تورم مبنا که شامل قیمت‌های متغیر غذا و انرژی نمی‌شود، ۲٫۵ درصد در ماه اکتبر در مقایسه با ۲٫۱ درصد در ماه سپتامبر و بالاترین نرخ از نوامبر ۲۰۰۸ بود.

قیمت‌های اسپانیا بر مبنای هماهنگ با اتحادیه اروپا ۳٫۵ درصد در اکتبر افزایش داشت که مطابق با پیش‌بینی‌ها و همچنین آمار ماه سپتامبر بود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.