توسعه و گسترش امور رفاهی دانشجویان از اهداف اصلی سازمان است

محمود ملاباشی روز عصر چهارشنبه در مراسم گشایش یادهمین المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجویان پسر کشور که در ارومیه برگزار می شود افزود: اجرای فعالیت ها و رویدادهای مختلف ورزشی دانشجویی موجب ایجاد فضایی شاد و با نشاط در تمامی سطوح دانشگاه ها می شود.

وی افزود: انجام مسابقات ورزشی بهترین فرصت برای استحکام رفاقت ، رقابت و تعامل فرهنگی بین دانشجویان است که در کنار آن توجه به تحصیل نیز از رسالت هایی مهمی است که باید مورد توجه ویژه دانشجویان قرار گیرد.

در این مراسم رییس دانشگاه ارومیه نیز با تقدیر از مسوولین برای انتخاب شهر ارومیه برای میزبانی این دوره از المپیاد دانشجویی گفت: امر به ورزش همان امر به معروف است که زمینه مناسبی برای تربیت و پرورش جسم و روح انسان را فراهم می آورد.

حسن صدقی اظهار کرد: میادین ورزشی فضای خوبی برای همکاری، همدلی و همفکری جهت رسیدن به اهداف متعالی را به وجود می آورد.

وی افزود: نخبگان این مرز وبوم نشان داده اند که از یک سو سکان توسعه علمی کشور را در دست دارند و از سوی دیگر با ورزش در راستای ارتقاء سلامت روح و جسم خود قدم برمی دارند.

وی گفت: سلامت و نشاط جامعه در گرو ایجاد سلامت و نشاط در دانشگاه ها و مراکز آموزشی کشور است.

وحید جلال زاده استاندار آذربایجان غربی نیز طی سخنانی خطاب به دانشجویان ورزشکار حاضر در این مراسم گفت: انتخاب شهر ارومیه از سوی مسوولان وزارت علوم برای میزبانی این رویداد فرهنگی و ورزشی انتخاب شایسته ای است چرا که آذربایجان غربی در سال های اخیر نشان داده که بهترین میزبانی ها را از رویدادهای مهم ورزشی انجام داده است.

در ادامه این مراسم از تمبر یادبود یازدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان پسر کشور نیز رونمایی شد.

این مراسم با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری ادامه یافت.

در یازدهمین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجویان پسر دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور افزون بر سه هزارو ۵۰۰ دانشجود به مدت ۱۰ روز در ۱۲ رشیته ورزشی با هم به رقابت خواهند پرداخت.

۷۱۲۶/۵۸۳

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۵۵۳۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.