توصیه‌‌های استاد حوزه به دختران

یکشنبه ۳ اردیبهشت – ۰۵:۱۶:۵۷ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-  موسس مدرسه علمیه حضرت حجت(عج) تهران گفت: متاسفانه برخی از جوانان ما در نوع پوشش و رفتار خود از فلان هنر پیشه یا ورزشکار تقلید می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل ازمرکز خبر حوزه،  فاطمه ابتکار، طی سخنانی در نشست آموزشی حجاب و عفاف با محوریت سیره و سنت حضرت زهرا(س) که به همت معاونت فرهنگی این مدرسه علمیه برگزار شد، گفت: شما با حجابتان امر به معروف می کنید و پوشش شما آبروی اسلام است.
وی همچنین با اشاره به نزدیک شدن به فصل تابستان و افزایش طبیعی گرمای هوا گفت: شاید حجاب در فصل تابستان با سختی همراه باشد، ولی اگر این سختی را به خاطر خدا تحمل کنید خداوند این مشقّت را برایتان آسان می کند.
موسس مدرسه علمیه حضرت حجت(عج) خواهران تهران در ادامه به پوشش نامناسب برخی بانوان در اعمال حج اشاره کرد و افزود: خداوند در سوره نور می فرماید: پاهایتان را طوری به زمین نزنید که باعث جلب توجه مردان شود.
خانم ابتکار اضافه کرد: من در اوایل انقلاب خدمت امام خمینی (ره) استفتایی را ارسال کردم، مبنی بر اینکه آیا پوشش روی پا برای بانوان الزامی است یا خیر؟ جوابی که برایم ارسال کردند اینطور بود که در نماز لازم نیست، ولی در مقابل نامحرم پوشش کل پا واجب است.
وی با اشاره به الگو پذیری برخی جوانان از نوع پوشش هنرپیشه ها و یا ورزشکاران تصریح کرد: متاسفانه عده ای از جوانان ما در نوع پوشش و رفتار فردی خود از فلان هنرپیشه ویا فلان ورزشکار تقلید می کنند، در صورتی که ما در بین بزرگان الگوهایی داریم که باید به ایشان نگاه کنیم.
این استاد حوزه در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت حفظ حجاب در سطح جامعه اسلامی خطاب به خواهران طلبه گفت:  کتاب حجاب شهید مطهری را با علاقه بخوانید و در مورد حجاب برای دیگران هم صحبت کنید، زیرا برخی به جهت لجبازی با اسلام با حجاب مخالفت می کنند.
موسس مدرسه علمیه حضرت حجت(عج) تهران همچنین افزود: برای آشنایی دختران با مساله حجاب، ۹ سالگی دیر است ، چرا که فرزندان را باید از ۷ سالگی با چادر و پوشش های زیبایی که مورد نظر اسلام است، آشنا کرد.
گفتنی است، مدرسه علمیه حضرت حجت(عج) خواهران در سال ۱۳۶۰ با هدف تعلیم و پرورش صحیح زنان در جامعه و آشنایی با مفاهیم ارزشمند مکتب غنی اسلام و انس هر چه بیشتر با قرآن و اهل بیت( علیه السلام ) شکل گرفته و هم اکنون دارای ۲۵۰ طلبه در حال تحصیل می باشد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۴۲۲۱۷۱۶۵۷۳۴۳


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.