ثبت ۷۳ ماده مخدر تازه در اروپا

۰۸خردادماه،

آژانس کنترل مواد مخدر اروپا در گزارش سالانه خود که در «لیسبون» انتشار یافت، اعلام کرد: ظرف یک سال قبل در بازار مواد مخدر، ۷۳ نوع ماده مخدر تازه ثبت شده است.

ممتازنیوز:  آژانس کنترل مواد مخدر اروپا در گزارش سالانه خود که در «لیسبون» انتشار یافت، اعلام کرد: ظرف یک سال قبل در بازار مواد مخدر، ۷۳ نوع ماده مخدر تازه ثبت شده است.

در این گزارش آمده است که ۷۷ میلیون فرد بزرگسال در کشورهای عضو اتحادیه اروپا دست‌کم یک بار شاهدانه کشیده‌اند. همچنین ۲۰ میلیون نفر در سال قبل میلادی (۲۰۱۲) از این نوع مواد مخدر مصرف کرده‌اند.

بر اساس گزارش تازه اتحادیه اروپا، اعتیاد به انواع متعارف مواد مخدر نظیر هروئین و کوکائین افزایش چشمگیری نداشته و حتی در مواردی نیز کاهش هم داشته است اما از سوی دیگر آن بخش از این گزارش که مربوط به مواد مخدر و روان‌گردان‌های تازه می‌شود، نهادهای مبارزه با مواد مخدر را به شدت نگران کرده است.

در این گزارش تاکید شده است که ظرف یک سال قبل در بازار مواد مخدر ۷۳ نوع تازه از این مواد ثبت شده است. این یافته‌ها همچنین بعضی از نهادهای مربوطه را متقاعد کرده که ادامه مبارزه با گسترش مصرف مواد مخدر به شیوه‌ها و راهکارهای تازه نیاز دارد. بعضی از انواع تازه مواد مخدر در بازارهای اینترنتی به فروش می‌رسند.

«لوران لانییل» کارشناس اروپایی در این رابطه می‌گوید: در شهرهای بزرگ اروپا انواع تازه مواد مخدر شیمیایی رایج شده که بیشترشان محرک و هیجان‌آور می باشند. این نوع مواد بسیار بحران‌ساز، مشکل‌آفرین و به شدت اعتیادآور می باشند و در نتیجه با پیامدهای بسیار بدی برای خانواده‌ها و جامعه همراهند.

در گزارش اتحادیه اروپا آمده است که انواع تازه داروهای مهیج و مخدر شیمیایی بیشتر در خارج از اروپا تولید می‌شوند و اکنون در همه کشورهای اروپایی مشتریان بسیاری دارد.

خبرگزاری ایسنا


باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.