ثروتی:احداث سایت های خودروسازی موجب ایجاد اشتغال پایدار می شود

جمعه ۶ مرداد – ۰۱:۰۴:۰۴ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در موافقت با احداث سایت های خودروسازی در خارج از کشور و شهرستان ها، گفت: در سال های اخیر شرکت های خودروسازی اقدام به احداث سایت های تولید خودرو در خارج از کشور و یا شهرستان ها می کنند که به اعتقاد من این اقدام مناسبی بوده و در ایجاد اشتغال پایدار موثر است.
به گزارش خبرگزاری آریا ، موسی الرضا ثروتی افزود: با توجه به اینکه خودروسازی کشور با مشکلات متعددی از قبیل کمبود اعتبارات و نیز بدهی های فراوان به قطعه سازان داخلی روبرو است، بنابراین باید اقداماتی در جهت ایجاد اشتغال و ارتقای سطح کیفی محصولات انجام شود که احداث سایت های خطوط تولید در دیگر کشورها و یا شهرستان ها از جمله این اقدامات است.
نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان و گرمی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز مهمترین مسئله ای که باید از سوی دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور مدنظر قرار گیرد، ایجاد اشتغال پایدار و همین طور کسب بازارهای هدف با توجه به تحریم های اقتصادی موجود است که احداث سایت در خارج از کشور تا حدودی می تواند ما را به این هدف نزدیک کند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه با توجه به شرایط تولید خودرو در کشور و قابل رقابت نبودن محصولات داخلی با مشابه خارجی آن، اظهارداشت: نمی توان قابل رقابت نبودن خودروهای ساخت داخل را از نظر کیفیت با مشابه خارجی آن ها کتمان کرد که بر این اساس شرکت های خودروسازی اقدام به احداث سایت های خطوط تولید در خارج از کشور می کنند که تا حدودی می تواند در جلب رضایت مشتری در خارج از مرزها موثر بوده و تولید کننده داخلی را نیز در زمینه ارتقای سطح کیفی محصولات مجاب کند.
وی با بیان اینکه افزایش صادرات خودرو دارای دو بعد اساسی برای کشور است،تصریح کرد: در درجه نخست هم بعد تبلیغاتی برای کشور دارد که قادر به تولید و صادرات هستیم و دوم آنکه ارز به کشور وارد می‌شود؛ اما در رابطه با تولید در کشور اگر به سمت فرایندهای نوین نرویم و نتوانیم بهره‌وری را افزایش دهیم قیمت تمام شده تولید کشور افزایش می‌یابد.
این نماینده مجلس نهم تأکید کرد: خودروهای ساخت داخل از نظر رقابت کیفی در سطح پایین و غیر قابل مقایسه است در صورتیکه از نظر قیمت نیز در سطح بسیار بالایی قرار دارد.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در پایان یادآور شد: در حال حاضر صنعت خودروسازی  کشور با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کند که افزایش بی رویه قیمت ها نشآت گرفته از بهره وری پایین در این حوزه و در بخش های سرمایه ای و نیروی انسانی است که باید به آن بیشتر توجه شود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۲۷۱۳۰۴۰۴۶۰۹


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.