جایزه ببر جشنواره روتردام به فیلم محمد شیروانی رسید

۱۴ام بهمن ،

به گزارش خبرآنلاین، داوران بخش مسابقه ببر جشنواره روتردام که به فیلم‌های اول و دوم اختصاص دارد، سه جایزه ببر این دوره خود را به «قاتل سگ من» ساخته میرا فورنی تولید مشترک اسلواکی و جمهوری چک، «سرباز جین» به کارگردانی دانیل هوسل از اتریش و «لرزاننده چربی» ساخته محمد شیروانی اعطاء کرد.
 

داوران این دوره بخش مسابقه ببر متشکل از فاطمه معتمدآریا بازیگر ایرانی، سرگئی لوزنیتسا فیلمنامه‌نویس و کارگردان روسی، کیس هین کارگردان هلندی، خوزه لوییس سین‌فوگوس مدیر هنری جشنواره فیلم اروپا سویل از اسپانیا و  آی وِی‌وی فیلمساز و هنرمند چینی بودند. وی‌وی که ممنوع‌الخروج است نتوانست در مراسم شرکت کند و از خانه خود در پکن فیلم‌ها را داوری کرد.
 

هر جایزه ببر با جایزه‌ نقدی معادل ۱۵٫۰۰۰ یورو (۲۵٫۵۰۰ دلار) همراه است.
 

داوران دربارهٔ فیلم «لرزاننده چربی» که با حمایت صندوق هوبرت بالس ساخته شده، گفتند: «این فیلم تماشاگر را به دنیایی کاملا متفاوت معرفی می‌کند. این داستانی مسحورکننده با شخصیت‌های عالی است. فیلمبرداری واقعا داستان، پارانویا و شخصیت‌ها را ترسیم می‌کند.»
 

«لرزاننده چربی» داستان مردی چاق است که به یک آپارتمان کوچک نقل مکان می‌کند و… این فیلم دومین فیلم بلند داستانی شیروانی بعد از «ناف» است. او سازنده فیلم‌های مستند چون «در پوست خود نمی‌گنجیم»، «صفر، بیست‌ و یک»، «رئیس جمهور میرقنبر» و «دستور آشپزی» است.
 

داوران نتپک (شبکه تبلیغ سینمای آسیا) نیز جایزه بهترین فیلم آسیا را به فیلم «آنچه وقتی آن‌ها از عشق می‌گویند از آن نمی‌گویند» به کارگردانی مولی سوریا از اندونزی اعطاء کردند. 

امسال یک بخش ویژه جشنواره روتردام با عنوان «سیگنال‌ها: داخل ایران» به نمایش تازه‌ترین ساخته‌های فیلمسازان ساکن ایران همچنین فیلمسازان ایرانی مهاجر اختصاص دارد.

«از تهران تا لندن» به کارگردانی مانیا اکبری، «پذیرایی ساده» ساخته مانی حقیقی و «پرویز» به کارگردانی مجید برزگر از جمله فیلم‌هایی می باشند که در این جشنواره روی پرده می‌روند.
 

مرور آثار دومینیک گراف کارگردان آلمانی که حدود ۳۰ سال است در سینما و تلویزیون فعالیت می‌کند، دیگر بخش ویژه جشنواره روتردام  است.

چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم روتردام ۲۳ ژانویه تا ۳ فوریه ۲۰۲۴ (۴ تا ۱۵ بهمن) در دومین شهر بزرگ هلند برگزار می‌شود.

جشنواره فیلم رتردام سال ۱۹۷۲با مدیریت هوبرت بالس آغاز به‌کار کرد. پس از درگذشت بالس در سال ۱۹۸۸ بنیادی برای حمایت از سینمای کشورهای در حال توسعه به‌نام او تأسیس شد. جشنواره رتردام از سال ۱۹۹۵ به صورت رقابتی برگزار می‌شود.
 

اسکرین دیلی / ۱ فوریه / ترجمه: علی افتخاری
 

۵۸۵۸
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.