جدایی ری از تهران به مصلحت نیست

جام جم آنلاین: شهردار تهران گفت: در یک نگاه عمومی و به عنوان یک کارشناس معتقدم جدایی ری از پایتخت به مصلحت شهر و مردم ری نیست چراکه تجربه ثابت کرده هرجا که از تهران جدا شده است جز عقب افتادگی چیزی دنبال نداشته است.

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل از تهران سما، محمدباقر قالبیاف در حاشیه افتتاح پروژه های شهرداری منطقه ۱۴ با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: همه ما مکلف به اجرای قانون هستیم اما طی جلسه ای که هفته گذشته با حضور نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای شهر، شهرداری، استاندار تهران و معاون وزیر کشور برگزار شد مقرر شد تا یک ماه آینده در خصوص جداسازی ری کار کارشناسی دقیقی صورت گرفت و بعد تصمیم گیری شود.

وی افزود: البته قانون هرچه باشد باید اجرا می شود اما اگر ری از تهران جدا شود هفت کیلومتر از امتداد بزرگراه امیرالمومنین امام علی (ع) که از منطقه ۲۰ می گذرد توسط شهرداری احداث نشده و مطمئن باشید تا سالیان سال همین طور باقی می ماند.

قالیباف تصریح کرد: نمایندگان و امام جمعه شهر قدس که پیش از این از تهران جدا شده اند نیز خواهان بازگشت مجدد به تهران هستند.

شهردار تهران همچنین با بیان این که بیش از ۹۰ درصد از تملک های پروژه امیرالمومنین امام علی (ه) انجام شده است، اظهارداشت: احداث تقاطع ها و پل های این بزرگراه تا آبان ماه به اتمام می رسد.

وی این بزرگراه بیش از ۳۵ کیلومتر طول دارد که از دارآباد تا رسالت احداث شده و امتداد آن تا ۱۳ رجب سال آینده تقدیم شهروندان خواهد شد.

قالیباف با بیان این که این پروژه به لحاظ تملک و مسائل اجرایی هزینه های سنگینی دارد ، اظهارداشت: احداث بزرگراه امیرالمومنین امام علی (ع) کار سنگینی است که با عبور از بافت های فرسوده به منطقه ۲۰ و حرم امام (ره) می رسد، این پروژه هفت هزار معارض ملکی شامل بخش مسکونی و تجاری دارد که تا هفته گذشته بالغ بر ۶۷۰۰ مورد تملک شده و بقیه موارد نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به احداث ۲۴ تقاطع بزرگراه در این بزرگراه از جمله تقاطع شهید محلاتی، تصریح کرد: بزرگراه امیرالمومنین امام علی (ع) که بخشی از آن به صورت دو طبقه است بر خلاف بزرگراه نواب بافت مسکونی را دو تکه نمی کند ، در این بزرگراه پل های فرعی احداث شده و دسترسی های محلی به خوبی صورت می گیرد اما در بزرگراه نواب هیچ دسترسی محلی وجود ندارد و بافت مسکونی دو تکه شده است.

قالیباف با اشاره به این که بزرگراه شهید یاسینی و کلاهدوز پیش از این در منطقه ۱۴ احداث شده است، گفت: در جنوب این منطقه بزرگراه آزادگان قرار دارد که در گذشته کندروهای آن احداث شده بود اما اکنون ۱۷ کیلومتر از تندورهای این بزرگراه در حال احداث است که پایان مهرماه بهره برداری می شود.

شهردار تهران درخصوص عقب نشینی خیابان دماوند و پیروزی، اظهارداشت: بزرگترین مرکز تجمع آیینی مذهبی حدفاصل میدان شهدا تا میدان امام حسین (ع) انشاءالله محرم سالجاری ایجاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: در میدان امام حسین (ع) ترافیک را به سطح پایین برده و کار طراحی از میدان شهدا تا امام حسین (ع) در دست انجام است که یکی از زیباترین پروژه های فرهنگی تهران خواهد بود. با اجرای این پروژه و گسترش مسیر تا جنب مسجد امام حسین (ع) هفت هکتار به سطح شهر اضافه می شود.

شهردار تهران همچنین با اشاره به احداث خط ۳ مترو در خیابان پیروزی، افزود: خط شش مترو که در مرز مناطق ۱۴ و ۱۵ واقع شده هم اکنون به سرعت در حال احداث است ، همچنین شهروندان این منطقه از ایستگاه واقع شده در خط چهار مترو واقع در خیابان پیروزی استفاده می کنند.

قالیباف تصریح کرد:  تلاش خواهیم کرد میزان و سرعت اقدامات عمرانی ، فرهنگی و … شهرداری در شرق و جنوب تهران همانند این اقدامات در شمال و غرب تهران انجام شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.