جزییاتی درباره بازگشایی مراکز و مشاغل کم‌خطر و پرخطر در تهران

معاون برنامه‌ریزی و نظارت ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در تهران با اشاره به برخی جزییات مرتبط با بازگشایی مشاغل و مراکز کم خطر و پرخطر در تهران، گفت: در رابطه با مشاغل و مکان‌های پرخطر تا پایان ماه مبارک رمضان برنامه و تصمیم‌گیری جدیدی نخواهیم داشت.

دکتر علی ماهر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نحوه بازگشایی مراکز و مشاغل کم خطر و پرخطر در کلانشهر تهران، اظهار کرد:‌ در رابطه با مشاغل کم خطر و با خطر متوسط، بیش از ۸۵ پروتکل‌ ابلاغ شده که می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مرور نسبت به بازگشایی‌ها اقدام کنند.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی در رابطه با این مراکز، عنوان کرد:‌ نحوه فعالیت این مراکز توسط واحدهای بهداشت محیط و بهداشت حرفه‌ای مورد نظارت و ارزیابی مستمر قرار دارد و در صورت تخلف با آنها برخورد می‌شود.

ماهر با بیان اینکه در رابطه با مشاغل و مکان‌های پرخطر تا پایان ماه مبارک رمضان تصمیم‌گیری جدیدی نخواهیم داشت، گفت:‌ بعد از سنجش خطر و ریسک بیماری و در صورتیکه کاهش تدریجی اپیدمی ادامه‌دار باشد، حتما دستورالعمل‌های جدید ابلاغ و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به بازگشایی‌ها اقدام می‌شود.

وی با اشاره به برخی از مشاغل پرخطر مانند دانشگاه‌ها، مدارس، هیات‌های مذهبی، تالارهای عروسی و باشگاه‌های ورزشی، عنوان کرد:‌ هنوز دستورالعمل جدیدی در رابطه با بازگشایی‌ها ابلاغ نشده است.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در تهران با اشاره به بازگشایی آرایشگاه‌ها با ابلاغ پروتکل جدید، گفت: گروهی از ‌ آرایشگاه‌ها به دلیل قرارگیری در گروه مشاغل با خطر متوسط می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به بازگشایی اقدام کنند. در این رابطه می‌توان به ضدعفونی کردن محیط و ابزار، استفاده از ماسک و پوشش مناسب و عدم پذیرش بیماران و افراد پرخطر اشاره کرد.

وی با بیان اینکه هنوز دستورالعمل و تصمیم جدیدی در رابطه با بازگشایی رستوان‌ها اتخاذ نشده، گفت: رستوران‌ها می‌توانند تنها از سرویس‌های بیرون‌بر استفاده کنند.

ماهر با بیان اینکه مطب‌های خصوصی و دندانپزشکی‌ها با رعایت پروتکل‌های ابلاغی اجازه بازگشایی دارند، گفت:‌ با این حال با توجه به رعایت اصول ایمنی و جلوگیری از اشاعه بیماری، این مساله مورد استقبال قرار نگرفته و از آنجاکه در حال حاضر مراکز فعال دندانپزشکی در بخش دولتی فعالیت می‌کنند، اصراری برای بازگشایی‌ها تا نبود نیاز جدی نداریم. با این حال دندانپزشکی ها و مطب‌های خصوصی می‌توانند ضمن رعایت پروتکل‌های ابلاغی و جامع وزارت بهداشت نسبت به بازگشایی‌ها اقدام کنند.

مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در رابطه با مطب‌های پوست و زیبایی نیز گفت:‌ در رابطه با کارهای غیرضروری پزشکی بازگشایی اولویت ندارد و هنوز پروتکلی ابلاغ نشده است.

ماهر در خاتمه با بیان اینکه در رابطه با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در پایان ماه رمضان و بعد از بررسی اپیدمیولوژیک بیماری تصمیم‌گیری می‌شود، گفت: در رابطه با مشاغل و مراکز بازگشایی شده نیز ضمن نظارت مستمر بازرسان بهداشتی، با هرگونه تخلف برخورد خواهند کرد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.