جشنواره سفرنامه‌نویسی ناصرخسرو به گام دوم رسید

به گزارش خبرنگار مهر، این مسابقه که به یاد اولین سفرنامه‌نویس ایرانی ناصر خسرو قبادیانی نامگذاری شده است، اهدافی چون ترویج فرهنگ و آداب سفر، ایجاد بستری برای تعامل و انتقال تجربیات، معرفی مقاصد سفر به گردشگران، احیای سنت سفرنامه‌نویسی، تشویق به مستندسازی وقایع و اتفاقات، آشنایی ‌با اماکن تاریخی و محیط‌های طبیعی، سبک زندگی، روحیات، اعتقادات و سنن اقوام گوناگون ایرانی بر اساس یافته‌های عینی و توجه دوباره به ادبیات ایران‌زمین از زاویه‌ای نو را دنبال می‌کند.

برای شرکت در دومین جشنواره سفرنامه‌نویسی ناصر خسرو علاقمندان می‌توانند آثار فرهنگی و ادبی خود را از ۱۷ تیرماه به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند. آخرین مهلت دریافت آثار در بخش مکتوب اول آذرماه و در دیگر بخش‌ها ۳۰ آذرماه است.

دومین جشنواره سفرنگاری ناصرخسرو قبادیانی در سه بخش اصلی، فرعی و ویژه برگزار می‎شود. بخش اصلی شامل بخش‌های نوشتاری، عکس، فیلم، صوتی و وبلاگ است.

 

در بخش فرعی نیز چهار قالب، نقاشی، نگارگری، کمیک استریپ و کاریکاتور تعریف شده است.

 

قالب نوشتاری شامل بخش‎های «تالیفی» در دو بخش کوتاه (حداکثر ۲۰۰۰ کلمه) و بلند (حداقل ۲۵۰۰ کلمه و حداکثر ۱۰۰۰۰ کلمه)، «ترجمه سفرنگاری خارجیان به ایران» (۳۰ سال اخیر) و «کودکان» (گروه سنی ۷ تا ۱۵ سال) است.

 

گزارش‌های توصیفی سفر می‌توانند هم مربوط به سفرهای داخل ایران و هم سفرهای خارج از ایران باشند اما سفرنگاری‌های ترجمه شده باید مربوط به سفر به ایران باشند.


شرکت‎کنندگان می‎بایست به سایت جشنواره (www.safarnegar.com) مراجعه کنند و فرم شرکت در جشنواره را پر کنند. شرکت‌کنندگان می‌توانند در همه قالب‌های جشنواره شرکت و آثارشان را ارسال کنند.


فقط در بخش عکس شرکت‎کنندگان می‎توانند حداکثر دو مجموعه اثر ارسال کنند. در بقیه قالب‎ها فقط یک اثر مورد پذیرش است.

 

این جشنواره ۵ بهمن‌ماه اختتامیه خود را برگزار و برگزیدگانش را معرفی می‌کند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.