جشنواره کشوری امام‌المتقین در لرستان برگزار می‌شود

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان از برگزاری جشنواره کشوری امام‌المتقین با موضوع «غدیر، ولایت و حضرت علی (ع)» در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

به گزارش تفسیری ایسنا – منطقه لرستان، حجت‌الاسلام سید علی موسوی در این‌باره تصریح نمود: این جشنواره iبه‌ همت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان و با حمایت ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در ۱۰ بخش مختلف برگزار می‌شود که بخش‌های مختلف این جشنواره از غدیر امسال آغاز شده و تا عید غدیر سال آینده ادامه خواهد داشت.

وی گفت: جشنواره غدیر با هدف تبیین جایگاه امامت و ولایت و گسترش فرهنگ والای علوی در جامعه برگزار می‌شود.

وی همچنین یادآور شد: قرائت زیارت امین‌الله در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در ظهر روز عید غدیر بعد از اقامه نماز جماعت برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که تقدیر از ویژه برنامه‌ها و نشریات برتر با موضوع غدیر از دیگر بخش‌های این جشنواره کشور است، اضافه نمود: علاقمندان iبه شرکت در این بخش می‌توانند نشریات خود را با موضوع غدیر، ولایت و حضرت علی (ع) تا تاریخ ۱۵ آذر سال‌ جاری iبه دبیرخانه این جشنواره ارسال نمایند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان تقدیر از برترین جشن‌های مردمی عید سعید غدیر (برنامه‌های مسجد محور) را از دیگر بخش‌های این جشنواره خواند و گفت: در این بخش سه کانون فرهنگی و هنری برتر از هر استان iبه دبیرخانه این جشنواره در استان لرستان معرفی می‌شود.

وی تصریح نمود: دبیرخانه این جشنواره پس از ارزیابی آثار رسیده از استان‌های کشور از هر استان یک کانون را مورد تقدیر قرار خواهد داد.

موسوی با بیان این‌که اهدای صلوات iبه نیت تعجیل در فرج میراث غدیر حضرت مهدی (عج) از دیگر بخش‌های این جشنواره است، تصریح نمود: در این بخش اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از عید سعید غدیر خم تا ولادت امام علی (ع) روزانه ۱۰۰ صلوات اهدا خواهند نمود.

وی برگزاری مسابقه تهیه و تدوین کتاب ۴۰ حدیث علوی را دیگر بخش این جشنواره خواند و اظهار نمود: این بخش ویژه گروه سنی ۱۰ تا ۱۴ سال برگزار می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان اظهار نمود: در این بخش علاقمندان باید ۴۰ حدیث علوی را iبه شکل کتاب در قطع جیبی و با طرح جلد iبه‌ صورت نقاشی iبه دبیرخانه این جشنواره واقع در لرستان، خرم‌آباد، میدان ۲۲ iبهمن، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان لرستان ارسال نمایند.

موسوی خاطرنشان نمود: برگزاری مسابقه حفظ زیارت امین‌الله، مسابقه حفظ خطبه غدیر، مسابقه مفاهیم زیارت امین‌الله، مسابقه مفاهیم خطبه غدیر و مسابقه شعر غدیر از دیگر بخش‌های این جشنواره استانی است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.