جشن میلاد رسول اکرم و امام جعفر صادق و آغاز دهه فجر در توکیو

۰۹ام بهمن ،

هم‌زمان با سالروز میلاد با سعادت حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، مراسم جشن بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در توکیو برگزار شد.

به گزارش خبرگزای دانشجویان ایران (ایسنا)، دوشنبه شب و هم‌زمان با سالروز میلاد با سعادت حضرت رسول اکرم (ص) و میلاد فرخنده حضرت امام جعفر صادق (ع)، در آستانه سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران مراسم جشن بزرگداشت با شکوه فراوان در محل اقامتگاه سفیر کشورمان در توکیو با حضور سفیر و اعضای سفارت و رییسان و کارکنان نهادهای جمهوری اسلامی ایران، دانشجویان و جمعی از ایرانیان مقیم توکیو به همراه خانواده‌های‌شان در ژاپن برگزار شد.

در این مراسم دکتر نظرآهاری فرارسیدن هفدهم ربیع الاول سال‌روز میلاد دو قطب عالم امکان را به آحاد ملت ایران و حاضران تبریک گفت.

او ضمن تکریم این روز بزرگ، به جایگاه والا و ارزشمند نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و فرزند گرانقدرش حضرت امام محمد جعفر صادق (ع) پرداخت.

سفیر ایران وجه اشتراک هفدهم ربیع الاول تولد حضرت رسول اکرم را با زمینه بروز انقلاب اسلامی را تزکیه نفس و توجه به معنویات عنوان کرد.

وی با اشاره به آیه ۲ سوره مبارک جمعه “یَتلو عَلَیهِم آیاتِهِ وَیُزَکّیهِم وَیُعَلِّمُهُمُ الکِتابَ وَالحِکمَهَ ” و با تمثیل از منابع تاریخی، هدف از تولد پیامبر اکرم (ص) و مبعوث شدن وی را تزکیه نفس دانست و گفت: به استناد این آیه شریفه و آن‌ چیزی که با مطالعه تاریخ در ذهن متواتر می‌شود هدف رسول اکرم در قدم اول تزکیه نفس و سپس تعلیم و تربیت است.

نظرآهاری افزود: در زمان ظهور اسلام به‌خاطر جهل و جاهلیلت اعراب و تهی بودن جوامع از اخلاقیات و ارزش‌های معنوی، بار سنگینی به دوش پیغمبر قرار داده شد تا توانست جامعه را با اخلاقیات و تزکیه نفس آشنا کند.

او اساس مکتب جعفری را تاسی به باورهای امام صادق (ع) یاد کرد و ادامه داد: امام صادق مجد شریعت پیامبر است که در آن تزکیه نفس محوریت دارد.

سفیر ایران در توکیو هدف امام و راه امام و اندیشه های امام خمینی (ره ) را نشات گرفته از راه انبیاء دانست و افزود: با ورق زدن تارخی می‌بینیم که این هدف و نگرش‌ها در سال ۱۳۵۷ تکرار شده در این سال‌ها جوامع از اخلاقیات تهی و توفق و سیطره مفاهیم مادی تسری یافته بود که امام خمینی (ره) تلاش کرد تا تزکیه و ارزش‌های معنوی را پیام اصلی انقلاب معرفی کند.

مراسم با شعر در مدح حضرت رسول اکرم (ص) و امام صادق (ع) و اجرای نماهنگی زیبا از بیانات مقام معظم رهبری و حضرت امام خمینی (ره) به مناسب سالروز میلاد حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع)، سالروز انقلاب اسلامی گرامی داشته شد.

دانش‌آموزان مدرسه جمهوری اسلامی ایران در توکیو نیز برنامه‌های متنوع شعر، مقاله، طنز و تواشیح و سرود دسته جمعی ۲۲ بهمن را اجرا کردند.

در پایان این مراسم شرکت‌کنندگان در جشن از نمایشگاه عکس اتفاقهای انقلاب و ورود حضرت امام (ره) به میهن اسلامی و نشریه و روزنامه دیواری، مقاله و نقاشی‌های دانش‌آموزان مجمتع آموزشی ایرانیان مقیم ژاپن که در سالن فردوسی سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار شده بود بازدید کردند که مورد استقبال آنان قرار گرفت.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.