جلوگیری از صدمات ناشی از ورزش یکی از وظایف اصلی پزشکان و مربیان

۳۰م آذر ،

جلوگیری از صدمات ناشی از استفاده بیش از حد ورزش یکی از وظایف اصلی پزشکان و مربیان است چون صدمات بافتی و عواقب آن ممکن است در اطفال بسیار شدید باشدو در سنین بزرگسالی روی سلامت عمومی آنان اثر بگذارد.

دکتر سید جواد سیدی، متخصص اطفال در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: جلوگیری از ایجاد صدمات ناشی از استفاده بیش از حد ورزش یکی از وظایف اصلی پزشکان و مربیان است چون صدمات بافتی و عواقب آن ممکن است در اطفال بسیار شدید باشد و در سنین بزرگسالی روی سلامت عمومی آنان اثر بگذارد.

وی افزود: استفاده از مربیان با تجربه و وسایل و تجهیزات پیشرفته ورزشی که تناسب با سن و وزن و رشد و تکامل اطفال و نوجوانان داشته باشد از ضررهای ورزشی به میزان بسیاری کاسته است.

سیدی تصریح کرد: صدمات ناشی از استفاده بسیار تعدادی از عوامل مربوط به محیط نوجوانان را به صدمات ناشی از استفاده بیش از حد از عضو مستعدمی کند. شناسایی این عوامل در درمان و پیشگیری از این ضربات بسیار موثر است واغلب مجموعه ای از این عوامل در ایجاد این صدمات دخیل می باشند.

این متخصص اطفال اظهار کرد: عوامل خطرناک برای ایجاد صدمات ناشی از استفاده بیش از حد خطاهای آموزشی ، عدم تعادم ماهیچه، اشکالات آناتومیکی و نوع کفش ،سطح زمین بازی ، بیماریهای زمینه ای همراه و عوامل تغذیه ای یکی از بزرگترین عوامل خطرناک در ایجاد صدمات ناشی از استفاده بسیار از حد در اطفال است./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.