جلوگیری از واردات داروی بی کیفیت با نظارت دقیق

اردیبهشت ۱۴۰۳

جلالی در دیدار با وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح کرد

رئیس مرکز پژوهش های مجلس، با تاکید بر مشکلات حوزه سلامت کشور به ویژه در بخش تامین دارو، یادآور شد: باید با نظارت دقیق از واردات داروی بی کیفیت و قاچاق در این زمینه جلوگیری شود.

به گزارش حوزه مجلس باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با حضور در مرکز پژوهش‌های مجلس با دکتر کاظم جلالی رئیس این مرکز دیدار و گفت وگو کرد.
 
بنابراین گزارش کاظم جلالی در این دیدار تصریح کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سبب ارتباط نزدیک با سلامت جامعه، دستگاهی مهم و تاثیرگذار به حساب می‌آید که باید تصمیم‌های گرفته شده در این نهاد مبتنی بر سیاست‌های اصولی و کارشناسی باشد.
 
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس با تاکید بر مشکلات حوزه سلامت کشور به ویژه در بخش تامین دارو، گفت: باید سازوکاری فراهم شود تا بیماران کشور به ویژه بیماران خاص که به دنبال درمان خود می باشند در تامین دارو مشکلی نداشته باشند.
 
وی با اشاره به حذف ارز مرجع، افزود: باید قبل از اجرای چنین طرح‌هایی اقداماتی برای واردات بدون مشکل دارو اندیشیده شده تا تسهیلاتی در زمینه واردات دارو به خصوص در بخش داروی بیماران خاص ایجاد شود.
 
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، با بیان واردات ۴۵ درصدی دارو در کشور، یادآور شد: باید با بررسی و نظارت دقیق از واردات داروی بی‌کیفیت و قاچاق در این زمینه جلوگیری شود.
 
سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با اشاره به برنامه‌های خود برای تصدی این وزارت، توضیح داد: اصل و مبنای حرکت در مسیر بهداشت و درمان باید براساس قوانین و تکالیف تعیین شده در برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه باشد.
 
وی سیاست‌های دولت‌های قبلی در زمینه بهداشت و درمان را برپایه پیشگیری بود دانست و تاکید کرد: ایجاد شورای عالی سلامت است در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی براساس برنامه پنجم توسعه یکی از اولویت‌های برنامه من است که می‌تواند به تحقق کامل اصول برنامه پنجم توسعه در بخش بهداشت کمک کند.
 
قاضی زاده هاشمی با اشاره به جایگاه پژوهش محور و کارشناسانه مرکز پژوهش‌های مجلس بر گسترش همکاری این مرکز با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد و گفت: باید زمینه تعامل بیشتر بین مرکز پژوهش‌های مجلس و بدنه کارشناسی دولت به ویژه در حوزه سلامت ایجاد شود.
 
وی دربارهٔ رفع مشکلات بخش واردات دارو، افزود: رفع موانع متعدد واردکنندگان دارو و رفع مشکلات دارویی بیماران صعب‌العلاج از اقدامات فوری است که باید مدنظر قرار گیرد.
 
گفتنی است در پایان این دیدار تفاهم شد تا وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سه ماه پس از اخذ رای اعتماد از مجلس برنامه‌ای را براساس برنامه پنجم توسعه کشور تهیه کند تا با همکاری و تعامل مرکز پژوهش‌های مجلس برنامه‌ای در این حوزه نهایی تا زمینه عملیاتی شدن آن فراهم شود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.