جمهوری اسلامی ایران رعایت حقوق بشر واقعی را یک اصل اساسی می‌داند

۲۲ آبان ،

رییس قوه قضاییه در دیدار وزیر دادگستری ارمنستان گفت: حمایت جمهوری اسلامی ایران از حقوق بشر، حمایتی ارزشی و دینی است، درحالی که نگاه غرب به حقوق بشر کاملا جنبه ابزاری دارد.

به گزارش تفسیری ایسنا، آیت‌الله آملی لاریجانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران رعایت حقوق بشر واقعی را یک اصل اساسی می‌داند.

رییس قوه قضاییه با تاکید بر این‌که مبنای جمهوری اسلامی ایران توجه به ارزش‌های متعالی دینی و انسانی است، به تفاوت نگاه اسلام و غرب در مقوله حقوق بشر اشاره کرد و افزود: غربی‌ها تلاش بسیار دارند که تلقی محدود خود از انسان را به کشورهای دیگر بویژه جمهوری اسلامی ایران تحمیل کنند.

آملی لاریجانی رفتار دوگانه غرب در زمینه حقوق بشر را یادآور شد و تاکید کرد: در حالی که جمهوری اسلامی ایران به صورت میانگین هر یکی دو سال یک بار، انتخاباتی کاملا آزاد برگزار می‌کند، بعضی کشورهای منطقه تاکنون حتی رنگ انتخابات را نیز به خود ندیده‌اند و با این حال مورد حمایت کامل غربی‌ها بویژه آمریکا می باشند.

رییس قوه قضاییه توجه جمهوری اسلامی ایران به حقوق اقلیت‌های دینی را یکی از موارد اساسی نگاه ارزشی ایران به مقوله حقوق انسان‌ها توصیف کرد و گفت: بعضی موارد که اکنون غربی‌ها به عنوان حقوق بشر مطرح می‌کنند و البته از آن استفاده‌ای کاملا ابزاری دارند، از قرن‌ها پیش مورد تاکید اسلام بوده است.

آملی لاریجانی به مناسبات و روابط رو به گسترش جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان اشاره کرد و با تقدیر از مواضع این کشور در قبال توطئه‌های غرب علیه ایران، اظهار کرد: امیدواریم روابط دو کشور علاوه بر موارد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، در زمینه حقوقی و قضایی نیز گسترش یابد.

رییس قوه قضاییه از آمادگی جمهوری اسلامی ایران در انتقال تجربیات حقوقی و قضایی به کشور ارمنستان خبر داد.

در این دیدار هرایر توماسیان وزیر دادگستری ارمنستان نیز با ابراز خرسندی از مسافرت به ایران از برخورد مناسب جمهوری اسلامی ایران با اقلیت‌های دینی تقدیر و بر حمایت ارمنستان از فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران تاکید کرد.

وزیر دادگستری ارمنستان گفت: روابط دو کشور ایران و ارمنستان برمبنای نگاه سایر کشورها پایه‌ریزی نشده است و ما خواهان گسترش روابط با ایران بویژه توسعه روابط حقوقی و قضایی هستیم.

در پایان این دیدار تفاهم‌نامه همکاری قضایی میان دو کشور و همچنین معاهده استرداد محکومان، در حضور رییس قوه قضاییه به امضای وزیران دادگستری دو کشور ایران و ارمنستان رسید.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.