جنایات گروههای مسلح در سوریه

جام جم آنلاین: دبیرکل سازمان ملل متحد با هشدار درباره پیامدهای ادامه بحران سوریه به ارتکاب جنایات از سوی گروههای مسلح در این کشور اعتراف کرد و خواستار حمایت از تلاشهای اخضرالابراهیمی شد.

به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، بان کی مون در سخنان افتتاحیه اجلاس سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در دوره شصت و هفتم خواستار حمایت اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد از تلاشهای اخضر الابراهیمی نماینده ویژه این سازمان در امور سوریه شد.

وی گفت : اوضاع سوریه روز به روز وخیم تر می شود. از شورای امنیت می خواهم از تلاشهای اخضر الابراهیمی درباره سوریه حمایت کنند.

بان کی مون همچنین به ارتکاب جنایات از سوی گروههای مسلح در سوریه اذعان کرد و خواستار توقف آن شد، وی البته نظام سوریه را نیز به ارتکاب خشونت متهم کرد.

دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار توقف ارسال سلاح به سوریه شد که گروههای مسلح از آن برای ارتکاب خشونت استفاده می کنند.

وی اعلام کرد بحران سوریه یک فاجعه منطقه ای است که صلح جهانی را تهدید می کند.

مون در خصوص مسئله فلسطین، راه حل دو دولت را تنها راه حل این مسئله دانست و تصریح کرد فلسطینی ها حق دارند کشور مستقل داشته باشند.

دبیرکل سازمان ملل متحد در ادامه سخنان خود گفت ما برای خاورمیانه عاری از سلاحهای کشتار جمعی تلاش می کنیم.

وی همچنین به فعالیتهای هسته ای صلح آمیز ایران اشاره و البته با تکرار ادعاها و اتهامات نخ نما شده غربی ها به زعم خود از ایران خواست  نیتهای حسنه خود را درباره برنامه هسته ای خود نشان دهد.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.