حضور ۶ هزار عضو القاعده در سوریه

جام جم آنلاین: رییس مرکز پژوهشهای خاورمیانه از حضور شش هزار عضو القاعده در سوریه خبرداد و گفت: نابودی سازمان یافته سوریه، یک طرح غربی است به طوری که آنها مانند لیبی طرح بازسازی سوریه در آینده را بین خود تقسیم کرده اند و درصدد اجرای طرح مشابه طرح مارشال دراین کشور بعد از نابودی آن هستند.

هشام جابر  در گفتگو با شبکه خبری العالم افزود: غرب خواستار حل سیاسی بحران سوریه نیست اما همه باید بدانند حل نظامی بحران سوریه حتی در صورت مداخله خارجی غیرممکن است چون اینگونه مداخله نه باعث حل بحران بلکه پیچیده تر شدن آن می شود.
     
وی ادامه داد: افزایش تنش نظامی از سوی مخالفان مسلح امری طبیعی است چون در صورت آغاز گفتگو، طرف مقابل نظام خود را در موقعیتی برتر خواهد یافت تا سقف خواسته هایش را افزایش دهد.
  
رییس مرکز پژوهشهای خاورمیانه با اشاره به نادرست بودن مقایسه ارتش سوریه به عنوان مدافع وحدت کشور با گروه های مسلح خاطر نشان کرد: شش هزار عنصر القاعده و همین تعداد عضو گروههای تکفیری که شمارشان ۱۷ تشکل است، در سوریه فعالند.
 
جابر یادآور شد: همه این گروهها برای تحقق اهدافی خاص، مورد حمایت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، ثروتمندان و بازرگانان این منطقه هستند.
 
رییس مرکز پژوهشهای خاورمیانه گفت: آمریکا از یک سو می خواهد نظام سوریه را با استفاده از گروه های مسلح سرنگون کند اما همزمان، قادر به متقاعد کردن مردم کشورش درباره وجود القاعده در میان این گروهها نیست در حالی که القاعده را دشمن اول مردم آمریکا معرفی کرده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.